عطا محمد نور و باتور دوستم اجازه اشتراک در نشست کندهار را دریافت نکردند

© عکس: از صفحه عطا محمد نورعطا محمد نور و باتور دوستم اجازه اشتراک در نشست کندهار را دریافت نکردند
عطا محمد نور و باتور دوستم اجازه اشتراک در نشست کندهار را دریافت نکردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به هواپیمای حامل والی ولایت بلخ و پسر معاون نخست ریاست جمهوری از میدان هوایی مزار شریف به قصد کندهار اجازه پرواز داده نشد.

نشست کندهار به تعویق افتاد - اسپوتنیک افغانستان
نشست کندهار به تعویق افتاد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، هواپیمای حامل عطا محمد نور والی بلخ و باتور دوستم پسر معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان که پنجشنبه شب قصد پرواز به کندهار را داشت، اجازه پرواز دریافت نکرد.

والی بلخ و پسر معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان پنجشنبه شب قرار بود با پروازی از میدان هوایی مولانا جلال الدین محمد بلخی در نشست کندهار اشتراک کنند که هواپیمای آنها اجازه پرواز را دریافت نکرد و آنها دوباره به خانه های شان برگشتند.

والی بلخ با نشر پیامی ویدیویی در برگه فیسبوکش گفت: حکومت مانع اشتراک آنها در نشست که قرار بود به روز جمعه در کندهار برگزارگردد، شده است و این کار باعث سست شدن پایه های حکومت وحدت ملی خواهد شد.

این در حالیست، اپوزیسیون حکومت وحدت ملی قرار بود روز جمعه در کندهار گردهم آیند.

یادآوری می کنیم، که یک روز پیش از تاریخ برگزاری این نشست، نامه محرمی از اداره امنیت ملی کشور در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، که در‌ آن نوشته بود به اساس معلومات که به امنیت ملی رسیده، از احتمال انفجار هواپیمای حامل سیاسیونی که در نشست کندهار اشتراک می کنند، هشدار داده اند.

اما گمانه زنی های وجود دارد که این نامه عمداً برای برهم زدن نشست کندهار که روی سقوط نظام کنونی دایر میشود، صادر شده باشد.

در این نشست قرار بود، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان، عطامحمد نور والی بلخ، باتور دوستم سرپرست حزب جنبش، جنرال عبدالرازق فرمانده امنیه کندهار و برخی از اعضای مجلس نمایندگان، نشست بزرگی را به روز جمعه در کندهار با اجندای ضد حکومتی برگزار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала