ایجاد مرکز آموزشی برای افغان‌ها در ازبکستان

© Sputnik / Valeriy MelnikovПамятник Счастливой матери на площади Независимости в Ташкенте
Памятник Счастливой матери на площади Независимости в Ташкенте - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حاشیۀ نشست سران حکومت‌ های شانگهای در سوچی روسیه داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان باعبدالله عارف‌اوف، نخست‌وزیر ازبکستان، دیدار و ملاقات نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار، نخست‌وزیر ازبکستان گفت که کشورش آماده است تا در زمینۀ حمل و نقل، صدور برق، راه‌اندازی خط آهن، مخابرات و بهره‌برداری از خدمات انترنتی، خدمات طبی و آموزش دانشجویان و روابط فرهنگی و بشری با افغانستان همکاری نماید. 

داکتر عبدالله عبدالله راهی روسیه شد - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله عبدالله راهی روسیه شد

آقای اریپوف همچنان ابراز داشت که آن‌ها مصمم هستند که روابط بازرگانی و تجاری خویش را با افغانستان افزایش ببخشند و همچنان حجم صدور گندم به افغانستان را به ۵۰۰ تن افزایش دهند.
وی با بیان این‌که آماده هستیم در شهر ترمز مرکزی برای آموزش افغان‌ها، مراکز تحصیلی را در بخش‌‌های خط آهن و زبان ازبیکی تأسیس کنیم، گفت که اطمینان می‌دهیم که روابط نیک میان دو کشور توسعه و بهبود یابد.
در این دیدار داکتر عبدالله عبدالله، گفت که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های خوب در روابط کابل- تاشکند هستیم.
وی همکاری افغانستان و ازبکستان را در عرصۀ امنیت مهم خوانده، ابراز کرد که مردمان افغانستان و ازبکستان دشمنان مشترک دارند و باید همکاری‌های امنیتی میان دو کشور افزایش یابد.
همچنان رییس اجراییه  افغانستان خواهان عضویت دایمی در سازمان همکاری‌های شانگ‌های شده و خواهن همکاری و حمایت اربکستان را در این زمینه شد.

قابل یاداوریست که هفتۀ گذشته پروازهای مستقیم میان کابل و تاشکند پس از 20 سال آغاز گردید و این یک اتفاق بسیار مهم در روابط دو کشور می‌باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала