فشار آمریکا به ناتو برای افزایش نیرو در افغانستان

© AFP 2023 / Genya SavilovСолдаты американской и украинской армий участвуют в военных учениях на Яворовском военном полигоне во Львовской области
Солдаты американской и украинской армий участвуют в военных учениях на Яворовском военном полигоне во Львовской области - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رکس تیلرسون از کشورهای عضو ناتو خواست تا برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان آماده باشند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اخیر اعلام کرده بود که شمار نظامیان این کشور در افغانستان به بیش از 15 هزار نفر می ‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، رکس تیلرسونف وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از اعضای ناتو خواست تا به تعهدات خود در افغانستان پایبند باشند.
وی از کشورهای عضو سازمان ناتو خواست تا برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان آماده باشند زیرا واشنگتن و دیگر اعضای ناتو هدف مشترکی در افغانستان دارند.
وزیر خارجه آمریکا از دولت افغانستان نیز خواست تا برای تقویت و توانمند شدن نیروهای امنیتی افغان تلاش کند و شرایط گفت‌وگو و پیشبرد روند سیاسی صلح با طالبان را نیز فراهم کند.
این در حالی است که پنتاگون در جدیدترین آمار ارائه شده‌ خود اعلام کرد که 15 هزار و 298 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала