سلاح جدید کرملن: روبوت تخنیک و ماشیندار کلاشنیکوف 2.0

© Sputnik / Ilya Pitalevسلاح جدید کرملن: روبوت تخنیک و ماشیندار کلاشنیکوف 2.0
سلاح جدید کرملن: روبوت تخنیک و ماشیندار کلاشنیکوف 2.0 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرملن جهت بکاربرد تانک های جدید روبوتی در عملیات محاربوی و آزمایش برتری تاکتیکی آنها به مقایسه پلاتفورم های عنعنوی آماده می باشد.

 

اولیگ موروزوف رئیس اداره عمومی فعالیت های علمی-تحقیقاتی در جریان تمرینات اخیر که در مرکز تمریناتی الابینو در ولایت مسکو برگزار شدند، «مشخصات بلند کاری» وسایط تهاجمی با ریموت کنترول «نیریختا» را عالی ارزیابی نمود.
دیوید بارتوچینی (Davide Bartoccini) در مقاله منتشره در نشریه Gli Occhi Della Guerra، چاپ ایتالیا می نویسد، ولی «نیریختا» — یگانه روبوط متحرک زمینی نیست که در چارچوب برنامه عصری سازی نیروهای مسلح روسیه ساخته شده است. طبق معلومات تحلیلگران غربی، روسیه در جریان سال های متمادی مصروف ساختن مجموعه وسیع چنین روبوت ها: از وسایط تهاجمی که با آنهایی قابل مقایسه می باشند که امریکا در نیروهای دیسانت خود آزمایش میکند، گرفته تا روبوت های می باشد که برای وظایف ماین پاکی و ماموریت های مقابله با آلات انفجاری ساختگی در نظر گرفته شده اند.
به این ترتیب، برعلاوه «نیریختا» همچنان «پلاتفورم-M»، واسطه زنجیردار دارای جسامت کوچک با برج متحرک هدف گیری توسط ریموت کنترول وجود دارد که توانایی انداخت بمب های دستی و مرمی های 62،7 ملی متری را دارا می باشد و آن را برای اولین بار در لای و لوش بیلوروسیه، هنگام تمرینات «غرب-2017» آزمایش نمودند. شکل روبوت های زنجیردار «نیریختا» — با جسامت زرهپوش متوسط — امکان مونتاژ ماشیندار 7،12 یا 62،7 ملی متری یا الوانداز AG-30M را بالای آن میسر می سازد و این کار ثبوت برتری خصوصیات آن بر وسایل می باشد که در اختیار نیروهای مسلح روسیه، بطور مثال، تخنیک کهنه کشف بلاک های ریزیستوری دیودی یا گاز «تایگر» آزموده شده، قرار دارند. ماشین های نو نه تنها عین پوتنسیال مستقلانه و آتشی را تضمین می کنند، بلکه خطر تلفات انسانی را مستثنی می سازند. «پلاتفورم-M» نمونه مشابه ایدیال MUTT (Multi-Utility Tactical Transport، ترانسپورت کثیرالاستفاده تاکتیکی) می باشد که برای نیروهای بحری امریکا طراحی شده و این واسطه زنجیردار با جسامت کوچک، کاملاً مستقل است که ان را میتوان جهت کشف اراضی روان کرد.
برعلاوه تمرینات «غرب»، «پلاتفورم-M» جهت گردش تبلیغاتی در خیابان های سیواستوپول در کریمیا استفاده شده. این واسطه در آنجا تجهیزات ستندرد خود که از چهار راکت انداز RPG-18 و ماشیندار عصری شده کلاشنیکوف متشکل می باشند، به نمایش گذاشت. در عین حال تسلیحات نو که با مغز مصنوعی تجهیز شده، آزمایش میشوند، تا در آینده نقش آپریتوران را محدود سازد که آنها را از فاصله دور راهنمایی میکنند.
مشهورترین کارخانه اسلحه سازی در جهان — تولیدکننده ماشیندار مشهور АК-47 که توسط میخائیل کلاشنیکوف در اتحاد شوروی در سال 1947 طراحی شده و به تعداد 100 میلیون میل تولید شده که یک پنجم تمام اسلحه ناریه موجود در جهان را تشکیل میدهد، سلاح نو تجربوی می سازد که توسط مغز مصنوعی تجهیز شده است.
این سلاح توانایی تشخیص «مستقلانه» هدف خود و گشودن آتش را دارا خواهد بود. این «مودل پیشتاز سلاح» از ماشیندار متشکل می باشد که به بلاک سیرویر وصل است که به کمک دوربین نوری پی هم معلومات حاصل شده از تصاویر را تحلیل میکند « تا اهداف را تشخیص و انتخاب نماید و بصورت مستقلانه در این مورد تصمیم میگیرد که چگونه و چه وقت آتش بگشاید». 
معلومات راجع به این سلاح را آژانس های خبری از صوفییا ایوانووا، سکرتر مطبوعاتی کانسرن «کلاشنیکوف» دریافت کرده، ولی دورنمای بوجودآمدن ماشیندار مستقل باعث هراس های معین گردیده است. اگر چنین سلاح در «پلاتفورم-M» نصب گردد، پس در نتیجه روبوت-قاتل بوجود خواهد آمد که میتواند در صحنه نبرد فیصله مستقلانه اتخاذ نماید و خود دشمن خود را انتخاب خواهد کرد.
این دورنما، برعلاوه عواقب مرگبار متوقعه، واقعاً هم میتواند در صورت باعث نگرانی گردد، اگر این نقطه را مدنظر گرفت که«روس کوسموس» در چارچوب برنامه فضایی برای ماموریت های فضایی آینده روبوت شبیه انسان بنام «فیودور» آزمایش میکند که همین اکنون استعداد خود را در مورد اصابت گلوله توسط دو تفنگچه خودکار Glock بر هدف نشان داده است. روبوت طراحی شده در وزارت حالات فوق العاده روسیه را همین اکنون بنام «ترمیناتور» روسی مسمی نموده، ولی حکومت تدقیق ساخته که از آن در عرصه نظامی استفاده نخواهد شد. 
حالا، در صورت موجودیت چنین تخنالوژی ها، فقط این امیداوری وجود دارد که از آنها استفاده دوگانه صورت نخواهد گرفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала