84 درصد طراحان حملات تروریستی متولد و شهروند امریکا استند

© REUTERS / American statesmen/Jay Janner84 درصد طراحان حملات تروریستی متولد و شهروند امریکا استند
84 درصد طراحان حملات تروریستی متولد و شهروند امریکا استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس تروریسم و مشاور ارشد رئیس اندیشکده «رند» در اثر جدیدش 84 درصد از طرحان و عاملان عملیات تروریستی را متولد و یا شهروند امریکا خوانده است.

لبنانی ساکن آمریکا به جرم جاسوسی در ایران به ده سال زندان متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
بیش از 400 سال زندان برای یک مرد آمریکایی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، برایان مایکل جنکینزکارشناس تروریسم و مشاور ارشد رئیس اندیشکده «رند» در اثر جدیدش عنوان کرده است که 84 درصد از طراحان و عاملان عملیات های تروریستی متولد امریکا و یا شهروند این کشور هستند.

این کارشنان تروریسم و امنیت حمل و نقل که تاکنون کتاب های بی شماری را نوشته است، در کتاب جدیدش زیر عنوان «خاستگاه گروه های جهادی (تروریست ها) در امریکا» چنین نوشته است: این عده عامل و طراح تقریبا بیش از نیمی از عملیات تروریستی در خاک امریکا هستند که در رتبه بعد از مهاجران پاکستانی قرار می گیرند.
بر اساس نموداری که جنکینز در کتاب خود ارائه داده است، شهروندان پاکستان (17 درصد)، سومالی و افغانستان (هر یک شش درصد) و آلبانی، بنگلادیش، گینه، عراق، اردن، مغرب و عربستان (هر یک سه درصد) از دیگر عاملان و طراحان مهم عملیات تروریستی در خاک امریکا به شمار می آیند.

این موسسه در معرفی این کتاب چنین شرح داده است: امریکا با تهدیدهای چندلایه ای توسط سازمان های تروریستی است. تروریست هایی که بزرگ شده این کشور هستند مسئول بیشتر فعالیت های تروریستی از زمان حملات 11 سپتمبر را تشکیل می دهند. تلاش های سازمان های تروریستی برای انجام حملات تروریستی درخاک امریکا تاکنون نتایج چندانی نداشته است. امریکا سرمایه گذاری هنگفتی برای جلوگیری از حملات ترویستی انجام داده و توانسته برخی از طرح های تروریستی را خنثی کند.
یادآوری می کنیم، که از زمان حملات 11 سپتمبر تاکنون، 86 طرح تروریستی شناسایی شده و 22 حمله واقعی انجام شده که 178 نفر به عنوان طراح و عامل آن بوده اند. 87 درصد از طراحان وعاملان مدتهای طولانی در امریکا ساکن بوده اند و تنها چهار نفر از آنها به عنوان کودک و به صورت غیرقانونی به این کشور آورده شده بودند.

یادآوری می کنیم، که امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم 16 سال است که در افغانستان نظامیان خود را مستقر نموده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала