پنتاگون: وضعیت در افغانستان همچنان در حالت جنگی است

© AFP 2023 / Shah Maraiپنتاگون: وضعیت در افغانستان همچنان در حالت جنگی است
پنتاگون: وضعیت در افغانستان همچنان در حالت جنگی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان اذعان کرد، با وجود راهبرد نظامی و سیاسی جدید ایالات متحده که در سه ماه گذشته در جنوب آسیا اجرا شده است، وضعیت در افغانستان همچنان در حالت جنگی است.

ترامپ خواهان برکناری نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خواهان برکناری نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان است
به گزارش اسپوتنیک، جان نیکلسون فرمانده نظامی نیروهای امریکایی در افغانستان به شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت:- "ما هنوز هم در بن بست هستیم".

ارزیابی این فرمانده مریکایی در برابر اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا است، که در همان روز اعلام کرده بود: نیروهای امریکایی طی ماه های اخیر با عملیات های شان در افغانستان تغییرات بنیادی ایفا کرده اند.

ترامپ در یک کنفرانس ویدیویی با نیروهای امریکایی مستقر در خارج از آن کشور در مورد وضعیت در افغانستان گفت:- "شما آن را در 3-4 ماه گذشته شکستید".

رئیس جمهور امریکا اطمینان داد، که رهبری کابل در مورد چنین تغییراتی در مبارزه علیه ستیزه جویان در افغانستان صحبت خواهد کرد.

نیکلسون در ماه فیبروری در جلسه کمیته خدمات سنای کنگره ایالات متحده امریکا گفت: عملیات ایالات متحده در افغانستان «در نقطه مرده» یعنی بی حرکتی و بدون پیشرفت قرار دارد.

نیکلسون همچنین اظهار داشت، راهبرد جدید ایالات متحده امریکا در نهایت به ما اجازه می دهد که بر شبه نظامیان در افغانستان پیروز شویم.

جنرال گفت: تغییرات سیاسی کنونی {ایالات متحده امریکا در افغانستان} نظر به سال 2011 فرق دارد. چون نظر به عملکرد گذشته ایالات متحده امریکا به مخالفان دولت افغانستان نوید داده بود، که این کشور اراده خود را برای پیروزی از دست داده است. اما اکنون با یک سیاست جدید ما پیروز خواهیم شد.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا از اکتوبر 2001 تا به اکنون در برابر مخالفان دولت افغانستان مبارزه می کند، که نظر به گفته پنتاگون در این مبارزه امریکا بالغ به 680 میلیارد دالر هزینه کرده است. در طول این عملیات طولانی بیش از 2350 نظامی امریکایی کشته و بیش از 20 هزار دیگر زخمی شده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала