روسیه پیش نویس قطعنامه امریکا را وتو کرد

© Sputnik / Michael Klimentyevروسیه پیش نویس قطعنامه امریکا را وتو کرد
روسیه پیش نویس قطعنامه امریکا را وتو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه پیش نویس قطعنامه امریکا را درباره تمدید ماموریت ساز و کار مشترک برای تحقیق درباره استفاده از تسلیحات کیمیاوی در سوریه را وتو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی چند کشور از جمله امریکا درباره تحقیقات عملیات کیمیاوی از طرف دولت سوریه توانست 11 رای موافق، 2 رای مخالف و 2 رای ممتنع را به دست آورد، اما به خاطر مخالفت روسیه که یکی از اعضای دایم شورا می باشد، تصویب نشد.

Chemical shells - اسپوتنیک افغانستان
ثابت شدن استفاده داعش از سلاح های کیمیاوی در سوریه و عراق

نماینده روسیه درباره استفاده از تسلیحات کیمیاوی در سوریه گفت: ما از نخست موضوع کمیته حقیقت یاب را جدی نگرفتیم، چرا که دارای اشتباهات ساختاری بود.

بشار الجعفری نماینده سوریه در نشست شورای امنیت درباره استفاده از تسلیحات کیمیاوی در سوریه گفت: روسیه با وتوی امروز خود از تکرار فاجعه عراق و لیبی جلوگیری کرد. از آنجا که ما به قوانین و مشروعیت بین المللی خود ایمان داشتیم با هیات حقیقت یاب همکاری کردیم.

در همین حال نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد از مخالفت روسیه و رای منفی این کشور به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی درباره سوریه انتقاد کرد.

وی گفت: روسیه طرفدار استفاده از سلاح کیمیاوی است و برای دهمین بار مانع کار ما شده است. اگر لازم شود ما از روش های دیگر استفاده خواهیم کرد.

این درحالیست، که روسیه و دولت سوریه گروه های تروریستی مخالفت دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح های کیمیاوی می کنند و اما امریکا هیچ گونه پیش نویسی در این باره تهیه نکرده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала