هزینۀ 58 ملیون دالری امریکا برای ساخت راکت میان‌برد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر هزینۀ 58 ملیون دالری امریکا برای ساخت راکت میان‌برد
هزینۀ 58 ملیون دالری امریکا برای ساخت راکت میان‌برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته‌های نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و مجلس سنای امریکا ماده‌یی را مبنی بر ساخت راکت‌های میان‌برد در طرح بودجۀ این کشور وارد کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، گفته می‌شود که در بازبینی کاخ سفید با طرح ساخت این راکت‌ها موافق نخواهد شد به دلیل آن‌که ساخت این راکت‌ها توافق صورت گرفته در مورد عدم گسترش این نوع راکت را نقض می‌کند. توافقی که در سال 1988 میان گرباچوف و ریگن در مورد راکت‌هایی با برد میانه و کوتاه به امضا رسیده است.

اما کنگرۀ امریکا نه تنها بازبینی کاخ سفید را مورد پذیرش قرار نداده و ساخت این راکت‌ها را از طرح بودجه حذف نکرده است که رقم این عملکرد «تهاجمی» را نیز مشخص ساخته است. 58 ملیون دالر، رقمی که زیاد نیست و برای ساخت این نوع تسلیهات، پول ناچیزی به شمار می‌رود.

مخالفت ترامپ با ساخت این راکت‌ها در فاصلۀ کمی پس از دیدار وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در هامبورگ آلمان صورت گرفته بود.

این بار در دیدار ترامپ و پوتین این مسأله فقط در بحث سوریه محدود شد، هرچند هر دو مقام دولتی برای صلح تلاش می‌کند اما مخالفان ترامپ در کنگره بدون توجه به او و توافق منع گسترش تسلیحات آن را افزایش میدهند. ولادیمیر پوتین دیدارش با ترامپ گفت: «از سوی بعضی همکاران میشنویم که روسیه قرارداد منع گسترش تسلیحات را نقض می‌کند، بهتر است نشان بدهید در کجا نقض می‌کند؟ ببینید در «رومانا» پرتابگرهایی وجود دارند که فقط برای دفع راکت نه بلکه برای شلیک راکت‌های میان برد به کار میروند و این نقض آشکار توافق برابر چشمان ماست.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала