در ننگرهار فابریکه پروسس محصولات باغهای زیتون دوباره فعال شد

© Fotolia / Сarballoدر ننگرهار فابریکه پروسس محصولات باغهای زیتون دوباره فعال شد
در ننگرهار فابریکه پروسس محصولات باغهای زیتون دوباره فعال شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فابریکه پروسس محصولات باغهای زیتون ننگرهار پس از سه سال توقف به کارش دوباره آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، فابریکه پروسس محصولات باغهای زیتون در ننگرهار پس از سه سال وقفه دوباره به کارش آغاز کرد.

افزایش 140 درصدی حاصلات زیتون در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
افزایش 140 درصدی حاصلات زیتون در ننگرهار

حاصلات باغهای زیتون ننگرهار امسال نزدیک به 1200 تن روغن و آچار تولید خواهد کرد.

این فابریکۀ دولتی پروسس زیتون، نزدیک به 33سال پیش از سوی روس ها ساخته شده بود؛ اما اکنون با گذشت زمان بیشتر وسایل آن نیاز به ترمیم مجدد دارد.

در سه سال گذشته به علت نبود محصولات زیتون سطح تولید این فابریکه بسیار کم و حتی هیچ تولید نداشت، اما امسال با بیشتر شدن محصولات زیتون، زمینه برای آغاز فعالیت دوبارۀ این فابریکه مساعد شده و به گفتۀ مسئولان آن، فابریکه یادشده را به همکاری کارگران فنی و انجنیران داخلی، به حدی رسانده که محصولات امسال را پروسس کند.

در دیدار که والی ننگرهار و اعضای شورای ولایتی و رئیس کانال این ولایت از این فابریکه داشتند، مسئولان این فابریکه مشکلات شان را با این مقام ها در میان گذاشتند.

انجنیر محمد موسی عیسی زی آمر فابریکۀ پروسس زیتون گفت، امسال 1200تن زیتون برای تولید روغن زیتون و 35تن دیگر برای تولید آچار، برای پروسس به این فابریکه آورده شده است.

موصوف گفت سالها پیش در این فابریکه، 2500 کارگر و مامور ازجمله 250 تن مشغول کار بودند؛ اما اکنون این رقم به 60 تن مرد و زن کاهش یافته است.

وی از حکومت خواست که به بازسازی و افزایش کارگران فنی این فابریکه توجه بیشتر کند؛  تا با این کار سطح تولیدات روغن و آچار زیتون افزایش یابد.

مقام های بازدید کننده در پاسخ آمر فابریکه وعده همکاری دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала