ارغندیوال: بر سر رهبری حزب اسلامی با حکمتیار به توافق نرسیدیم

© Photo / کسراموافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد
موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکمتیار گفته که در افغانستان در حزب اسلامی دوگانگی وجود ندارد، اما "ارغندیوال" رهبر شاخه دیگر حزب اسلامی تصریح کرد که با حکمتیار بر سر رهبری حزب اسلامی به توافق نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "عبدالهادی ارغندیوال" رهبر شاخه دیگر حزب اسلامی در گفت‌وگو با یکی از رادیو های خارجی تصریح کرد با گلبدین حکمتیار درباره رهبری حزب اسلامی افغانستان به توافق نرسیده است.
ارغندیوال که در کنگره شورای مرکزی حزب اسلامی در تالار لویه جرگه نیز حضور پیدا نکرد، گفت حزب اسلامی در وزارت دادگستری افغانستان به نام وی ثبت شده است و تاکنون با حکمتیار درباره رهبری این حزب توافقی صورت نگرفته است.
وی افزود: گفت‌وگوها در این باره جریان دارد و امیدواریم به توافق برسیم. هر کس را که حزبی‌ها به عنوان رهبر تعیین کنند مورد قبول ما هم خواهد شد.
گفتنی است که از روز گذشته حکمتیار کنگره شورای مرکزی حزب اسلامی را فراخوانده است و در انتهای نشست سه روزه قرار است رهبر حزب اسلامی تعیین شود.
از سوی دیگر نیز سخنگوی وزارت دادگستری افغانستان گفت حزب اسلامی به نام ارغندیوال در این وزارت به ثبت رسیده است.
وی افزود فعالیت دیگر افراد تحت نام حزب اسلامی افغانستان می‌ تواند غیرقانونی باشد، اما می ‌توانند تحت نام دیگر حزب خود را ثبت کنند و فعالیت سیاسی نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала