ارگ و سپیدار: اجازه نمی دهیم "واتس اب" و "تلگرام" مسدود شوند

© Flickr / Microsiervosارگ و سپیدار: اجازه نمی دهیم "واتس اب" و "تلگرام" مسدود شوند
ارگ و سپیدار: اجازه نمی دهیم واتس اب و تلگرام مسدود شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه خبر داده است که محمد اشرف غنی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، امروز طی یک دیدار در مورد مسدود نمودن واتس اب و تلگرام بحث و گفتگو نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه در صفحۀ تویترش نگاشته است که وی با رییس جمهور غنی تصمیم گرفته اند که نباید هیچ صفحۀ اجتماعی در افغانستان مسدود شود.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری نیز با نشر خبرنامه یی، هرچند از دیدار آقای عبدالله با غنی چیزی نگفته است، اما تأکید کرده است که «به هیچ آدرس و نهادی اجازه داده نخواهد شد تا ابزارهای آزادی بیان را مسدود کند.»

در خبرنامۀ ارگ آمده است: «قانون اساسی افغانستان، آزادی بیان را تضمین کرده است و حکومت وحدت ملی متعهد به اجرا و پاسداری از ارزش‌های آن می‌باشد. آزادی بیان برحسب صراحت قانون اساسی از تعرض مصون بوده و حکومت وحدت ملی خود را مکلف به رعایت و حمایت از آن می‌داند.»

این درحالی است که چند روز پیش نامه های رسمی از سوی اداره تنظیم امور مخابراتی (اترا) به رسانه ها درز کردند که در آن خواسته شده بود تا حساب شماری از کاربران شبکه های اجتماعی "واتس اب" و "تلگرام" مسدود شوند. در این نامه ها، دلیل مسدود شدن این حساب های شبکه های اجتماعی مشکلات امنیتی عنوان شده بود.

در ادامه اعلامیه ارگ آمده است که اخیراً خبرهایی در پیوند به مسدودشدن "واتس اب و "تلگرام" در رسانه ها به نشر رسیده که باعث بروز پرسش ها در اذهان عامه گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала