جشنواره موسیقی فارسی زبانان در اروپا برگزار می شود

© Sputnikجشنواره موسیقی فارسی زبانان در اروپا برگزار می شود
جشنواره موسیقی فارسی زبانان در اروپا برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنسرت معروف «فلک» به رهبری دولتمند خالف از تاجیکستان در کنار سایر کنسرت‌هایی از طرف کشورهای ایران و افغانستان در جشنواره موسیقی فارسی زبانان برگزار می‌شود.

در کانادا زبان فارسی سومین زبان رو به گسترش است - اسپوتنیک افغانستان
در کانادا زبان فارسی سومین زبان رو به گسترش است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از روابط عمومی جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا، کنسرت گروه «فلک» تاجیکستان با رهبری دولتمند خالف، خواننده و موسیقیدان برجسته این کشور در بخش جنبی نخستین جشنواره هنر فارسی ‌زبانان اروپا برگزار می‌شود.

دولتمند خالف موسیقیدان، نوازنده و خواننده بنام تاجیک است، که در طول سال‌ها فعالیت هنری خود افتخارات داخلی و بین‌المللی بسیاری را برای کشورش به ارمغان آورده است. این هنرمند که اغلب آهنگ‌ها و آوازهایش برگرفته از اشعار مولاناست، چندی پیش نشان طلایی کشور فرانسه را نیز از ژاک شیراک رئیس‌جمهور وقت این کشور دریافت کرد.

دولتمند خالف در بین فرهنگیان افغانستان و ایران بسیار مشهور می باشد و همین پیوند و قرابت با فرهنگ و ادبیات فارسی در کشور افغانستان و ایران باعث شد تا گروه «فلک» در نخستین جشنواره بین‌المللی فارسی‌زبانان اروپا در کنار دو کنسرت از کشور افغانستان و کنسرت سیمرغ همایون شجریان حضور پیدا کند.

اجرای کنسرت معروف «فلک» به رهبری دولتمند خالف از تاجیکستان در کنار سایر کنسرت‌هایی که از طرف کشورهای ایران و افغانستان در این جشنواره برگزار می‌شود همسو با رویکرد اصلی این جشنواره یعنی ایجاد مودت و یکپارچگی فارسی‌زبانان کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان به واسطه زبان و ادبیات مشترک است.

یادآوری می کنیم، که نخستین جشنواره هنری فارسی زبانان اروپا به همت انجمن فرهنگی-هنری پرشیانا در جنوری 2018 در شهر پاریس برگزار می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала