هشت سال زندان برای هفت محافظ جنرال دوستم

© AP Photo / Aijaz Rahiهشت سال زندان برای هفت محافظ جنرال دوستم
هشت سال زندان برای هفت محافظ جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد ایشچی والی پیشین جوزجان و کسی که جنرال دوستم را به بدرفتاری جنسی با خود متهم کرده بود، از محکومیت هفت محافظ آقای دوستم به زندان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نثل از خبرگزاری پژواک آقای ایشچی گفت که محکمۀ ابتداییۀ کابل در مورد هفت محافظ جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان برگزار شده و هر یک را به هشت سال زندان محکوم کرده است.

احمد ایشچی، معاون پیشین حزب جنبش و از مخالفان آقای دوستم است. آقای ایشچی می‌گوید حکم این دادگاه حقانیت ادعای او را ثابت کرده ولی هنوز از این حکم راضی نیست: «در مجموع وقتی راضی می‌شوم که جنرال دوستم- متهم اصلی- و رییس محافظانش نیز محاکمه و قانون در مورد شان تطبیق شود.»

محکمۀ حوزۀ دوم کابل هنوز این خبر را تأیید نکرده است، اما آقای ایشچی می‌گوید که این حکم به صورت کتبی به متهمان ابلاغ شده است.

احمد ایشچی چندی پیش مدعی شد که عبدالرشید دوستم و محافظانش در پی یک مشاجرۀ لفظی، او را زندانی کرده و سپس به آزار جنسی او پرداخته اند. نهادهای بین‌المللی از حکومت افغانستان خواستار بررسی این مسأله شدند اما سخنگویان جنرال دوستم این بحث را، یک توطیۀ سیاسی بر علیۀ رهبر حزب جنبش می‌خوانند.

آقای دوستم در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد و حکومت افغانستان اجازۀ ورود او به افغانستان را هنوز نداده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала