اعتراض زنان عربستان به تابعیت سعودی روبات سوفیا

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniعربستان به روبات به نام سوفیا تابعیت داد
عربستان به روبات به نام سوفیا تابعیت داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصمیم عربستان برای عطأ تابعیت به روبات خانم به اسم سوفیا موجب انتقادات زنان این کشور گردیده است

تصمیم عربستان سعودی برای دادن تابعیت به روبات به نام سوفیا که بدون حجاب و دانش زبان عربی است (یعنی مخالف معیار های زندگی زنان عربستان میباشد) باعث انتقادات و سرشگفتگی های باشندگان این کشور گردیده است.

عربستان یگانه کشور است که در جریان همایش بین المللی در الریاض برای روبات زن ساخت کمپنی هانگ کانگ تابعیت داده است.

 این دختر روبات در همایش الریاض به نمایش گذاشته شد.

در تویتر سرو صدا مردم بلند شده است و میگویند که زنان عربستان نمی توانند بدون عجاب حتی از خانه بیرون شوند، اما این روبات بدون حجاب و بدون همراه در شهر گشت و گذار و با اشخاص نا محرم صحبت میکند.

علی الاحمد رئیس انستیتوت چالش های خلیج فارس به مجله Newsweek گفت: «خانمان عربستان سعودی از اینکه نمی توانند بدون همرائی اقارب نزدیک اش از خانه بیرون بروند، گاه —گاهی خودکشی میکنند، اما روبات سوفیا به این طرف و آنطرف آزادانه قدم میزند. از اینجا سوالات مطرح میگردد. مثلاً، آیا سوفیا مسلمان است؟ سوفیا پابند کدام دین و چرا بدون حجاب است؟ اگر سوفیا انسان میبود و به صفت انسان آینده درخواست تابعیت عربستان را میکرد، نمی توانست تابعیت عربستان را به دست بیاورد».

یکتن از کاربران Irishsweets می نویسد: "آیا قابل تأسف نیست که به روبات الکترونیکی به نام سوفیا تابعیت عربستان داده میشود و آن نسبت به زنان عربی حقوق بیشتر دارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала