اگر سوسیالیست ها هیتلر را می پذیرفتند، مسیر تاریخ تغییر می کرد؟

© AP PhotoРейхканцлер Германии Адольф Гитлер
Рейхканцлер Германии Адольф Гитлер - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سند که توسط گراسینگر نوشته شده است، در آرشیف موسسه تاریخ معاصر در مونشن نگهداری می شود.

به گزارش اسپوتنیک، توماس وبر، استاد تاریخ در دانشگاه ابردین، شواهدی را منتشر کرده که مطابق آن ادولف هیتلر در سال 1919 به حزب سوسیالیست آلمان پذیرفته نشد، پس از آن او به حزب کارگران آلمان پیوست. 

بر اساس این گزارش، در سپتمبر 1919 هیتلر به دفتر این حزب رفت، جایی که او با رئیس حزب هانس جورج گراسینگر ملاقات نمود. فورر آینده از او خواست تا برای او پول قرض بدهد و به کار استخدام نماید: او می توانست برای یک روزنامه حزبی بنویسد و عضو آن باشد اما گراسینگر درخواست او را رد کرد.

این استاد دانشگاه می گوید:"من فقط می توانم حدس بزنم که چرا این حزب خواست هیتلر را رد کند. شاید این به خاطر استبداد او و بی میلی حزب بود تا کسی بالای آنها امر نکند. 

طبق گفته پروفسور، اگر سوسیالیست ها هیتلر را می پذیرفتند، مسیر تاریخ کاملا متفاوت بود.

Фюрер Германии Адольф Гитлер - اسپوتنیک افغانستان
دفترچه یادداشت هتلر با شماره های تماس نازی ها چقدر قیمت دارد؟

سند که توسط گراسینگر نوشته شده است، در آرشیف موسسه تاریخ معاصر در مونشن نگهداری می شود. در سال 1961 تاریخ دانان به این سند دسترسی پیدا کردند، اما  هیچ کس متوجه این بخش از زندگی هتلر نشده بود.

در اواخر سپتامبر 1919 ادولف هیتلر عضو حزب کارگران آلمان شد. او به زودی شروع به تعیین فعالیت های کل حزب کرد و در فبروری سال 1920این حزب به حزب کارگران ملی سوسیالیستی آلمان تغییر نام داد.

در نتیجه در پایان سال 1922 بسیاری از اعضای حزب سوسیالیست آلمان، از جمله یکی از رهبران حزب، جولیوس استریچر، به نازی ها پیوستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала