روسیه بار دیگر به دخالت در انتخابات آمریکا متهم شد

© AP Photo / Jens MeyerЛоготип компании Google
Логотип компании Google - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، گوگل، فیس بوک و توییتر اطلاعات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده را منتشر کردند.

این شرکت ها ادعا می کنند که میلیون ها پست از حساب های جعلی در شبکه انترنیت منتشر شده اند که توسط "آژانس تحقیقاتی اینترنتی" تحت نظارت قرار گرفته است. اطلاعات جدید در آستانه استماع در کنگره آمریکا ظاهر شد، جایی که این شرکت های بزرگ اینترنتی باید توضیح دهند که چرا سیستم عامل آنها از گسترش اطلاعات غلط جلوگیری نتوانست.
فیس بوک گزارش داد که 126 میلیون آمریکایی یا حدود 40 درصد از جمعیت کشور، پست هایی را در شبکه های اجتماعی مشاهده کردند که به منافع روسیه مربوط می شود.
گوگل ادعا می کند که مواد بامحتوای طرفداری ازروسیه از طریق یوتیوب منتشر شده است. این شرکت 17 کانال را حساب نموده که 1108 فلم در مجموع 43 ساعت به طرفداری از روسیه را نمایش داده است. از جون 2015 تا نوامبر 2016 از این ویدئو ها 309 هزار بازدید صورت گرفته است.
فیس بوک و گوگل ادعا می کنند که "آژانس تحقیقاتی اینترنتی" در تولید این پست ها شرکت داشته است. بر طبق گزارش توییتر، 2،7 میلیون پست ازطریق پلاتفرم این میکرو بلوگ منتشر شده است. بسیاری از تویت ها در حساب ها به صورت خودکار ظاهر شدند.
از اول سپتمبر2016 تا 15 نوامبر این سال با توجه به اطلاعات، این سرویس 1،4 میلیون پیام مربوط به روسیه منتشر کرده است. این رقم 0،74 در صد کل رقم پست های توئیتر را تشکیل می دهد
روسیه بارها متهم به دخالت در انتخاب ریاست جمهور آمریکا شده است. به طور خاص، روزنامه نگاران و مقامات آمریکایی ادعا کردند که "هکرهای روسی" مکاتبات دموکراتها را به سرقت برده و در اینترنت منتشر کرده و سعی در نفوذ به سیستم الکترونیکی شمارش آرا نیز داشتند. مسکو تمامی اتهامات ،از جمله در بالاترین سطح را رد می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала