پلان امریکا برای استفاده از سلاح های بیولوژیکی در کوبا فاش شد

© AFP 2023 / Mike Nelsonپلان امریکا برای استفاده از سلاح های بیولوژیکی در کوبا فاش شد
پلان امریکا برای استفاده از سلاح های بیولوژیکی در کوبا فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سند فاش شده اف بی آی دلالت بر این میکند که مقامات ایالات متحده امریکا سناریوی "خرابکاری زراعتی" در رابطه با کوبا را که در چوکات آن استفاده از روش های بیولوژیکی جهت از بین بردن محصولات زراعتی کوبا برنامه ریزی شده بود، بررسی می کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه برای نخستین بار در امریکا حدود سه هزار سند در مورد قتل جان کندی، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده امریکا در سال ۱۹۶۳، منتشر شد. این اطلاعات که متشکل از ۲۸۹۱ سند است، در سایت آرشیف ملی امریکا قابل دسترس می باشند.

اطلاعات در مورد کوبا در سند ملاقات یک گروه ویژه که به اجرای عملیات "خدنگ" اختصاص داده شده بود، آمده است. این ملاقات به تاریخ ۶ سپتمبر سال ۱۹۶۲ برگزار شده بود. جنرال کارتر که در این ملاقات حضور داشت پیشنهاد کرده بود تا از "عوامل بیولوژیکی ملبس با پوشش موجودات طبیعی" جهت از بین بردن محصولات زراعتی در کوبا استفاده شود.

در سند آمده است — «جنرال کارتر به آسیب پذیری شدید چنین عملیات ها و عواقب وحشتناک آن در صورت انجام کدام اشتباه و بخصوص وقتی دخالت امریکا در آن واضح شود، اشاره کرد".

در این ملاقات، مکجوردی باندی، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا در زمان ریاست جمهوری جان کندی، به نوبه خود هشدار داد که آنها نمیتوانند از مواد کیمیاوی و یا سایر مواد مشابه در صورتیکه واقعیت استفاده از به خوبی مخفی بماند، استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала