نور: وضعیت کشور در شرایط بدتر از زمان طالبان قرار دارد

© عکس: از صفحه عطا محمد نورنور: وضعیت کشور در شرایط بدتر از زمان طالبان قرار دارد
نور: وضعیت کشور در شرایط بدتر از زمان طالبان قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور، والی بلخ از افزایش ناامنی‌ها در کشور به شدت انتقاد کرده و گفته است که وضعیت کشور در شرایط بدتر از زمان طالبان قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، عطا محمد نور، والی بلخ و رئیس شورای اجرایی جمعیت اسلامی از افزایش ناامنی‌ها در کشور به شدت انتقاد کرده و گفته است که وضعیت کشور در شرایط بدتر از زمان طالبان قرار دارد.
والی بلخ امروز یکشنبه (۷ عقرب) در جریان سخنرانی در مراسم گرامی‌داشت از نود و چهارمین سالروز اعلام جمهوریت ترکیه در شهر مزار شریف، بار دیگر رهبران حکومت وحدت ملی را به بی‌کفایتی در تامین امنیت شهروندان متهم کرد.
آقای نور بیان داشت:" اگر اندکی بازسازی و معاش اردو را حساب نکنیم، از نظر آرامش روحی و مصوونیت مردم در شرایط بدتر از زمان حاکمیت طالبان قرار داریم".
وی، تلفات نظامیان در میدان‌های نبرد با هراس‌افگنان را بی پیشنه و مایه شرم برای رهبران حکومت وحدت ملی عنوان کرد.

عطا محمد نور: مسؤول قتل عام در سرپل حکومت است - اسپوتنیک افغانستان
عطا محمد نور: مسؤول قتل عام در سرپل حکومت است

آقای نور پیامد نبود جنرال دوستم بر ترک تباران را نیز خطرناک دانسته و گفته است که دوری دوستم زمینه سربازگیری از ترک‌تباران را برای گروه‌های مخالف مسلح فراهم کرده.

به گفته‌ی اوهر روزی که از نبود جنرال دوستم در داخل کشور می گذرد، ترکتباران کشور بیشتر بی سرپرست می‌شوند.

والی بلخ با انتقاد از نبود مدیریت درست در نهادهای امنیتی از آمریکا خواسته است که در راهبرد شان با حزب های سیاسی افغانستان مشوره کند، در غیر آن برنامه‌های شان ناکام خواهند ماند.

عطا محمد نور، والی بلخ در حالی تاکید می‌کند که وضعیت کشور در شرایط بدتر از زمان طالبان قرار دارد که در این اواخر حملات گروهی، تهاجمی و انتحاری طالبان و داعش در بخش‌هایی از کشور به شدت افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала