ترامپ: رابطۀ خوب با روسیه، کلید حل بحران کوریای شمالی است

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: رابطۀ خوب با روسیه، کلید حل بحران کوریای شمالی است
ترامپ: رابطۀ خوب با روسیه، کلید حل بحران کوریای شمالی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا می‌گوید روابط خوب میان روسیه و امریکا، به حل مسألۀ پیچیدۀ کوریای شمالی کمک خواهد کرد.

در حالی‌که ترامپ باور دارد که بزرگترین هم‌پیمان امریکا در این مسأله چین است و مسکو با این رابطه مخالف است و به آن آسیب می‌رساند، اما می‌گوید که حل اختلافات با کوریای شمالی در صورتی که رابطۀ مسکو و واشنگتن بهتر باشد، بسیار آسان‌تر خواهد بود.

ترامپ در گفت‌و‌گویش با فاکس‌نیوز می‌گوید: «بهتر بود با روسیه همراه می‌شدیم. من فکر می‌کنم روابط خوب ما ممکن است. این روابط حل مسألۀ کوریای شمالی را بسیار آسان‌تر می‌سازد.»

رییس جمهور امریکا می‌افزاید: «چین در این مورد ما را کمک می‌کند، اما روسیه ممکن است آسیب برساند. وقتی می‌گوید ممکن است، می‌دانم دربارۀ چه صحبت می‌کنم.»

او در بارۀ این‌که روسیه چه آسیبی می‌رساند چیزی نگفت، اما تصریح کرد: «عالی می‌شد اگر همزمان با چین و روسیه مذاکره می‌داشتیم. داشتن روابط با روسیه، خوب است و بدی ندارد.»

دونالد ترامپ در سخنان اخیرش در مورد رهبر کوریای شمالی که او را «مرد راکتی» می‌خواند در صفحۀ تویترش نوشته است: «خوب بودن با مرد راکتی در 25 سال گذشته موفق نبوده است. کلینتون شکست خورد، بوش شکست خورد، اوباما شکست خورد، اما من شکست نمی‌خورم.»

او در توییت بعدی نوشته است: «به تلرسون گفتم انرژی اش را نگهدارد، ما کاری را که باید انجام شود، انجام می‌دهیم.»

این در حالی‌ست که اخیراً رییس‌جمهور پوتین در سخنرانی‌اش در نشست کلوب والدای، توسل به گفتگو را راه حل مسألۀ کوریا دانسته بود: «حس این مسأله، بدون شک باید از راه گفتگو باشد. نباید کوریای شمالی را در تنگنا قرار داد، یا تهدید به استفاده از قدرت نظامی کرد.»

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала