امریکا خواستار حضور نظامیان پاکستانی در قلمرو افغانستان است

© REUTERS / Fayaz Azizاردوی پاکستان
اردوی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال اسد درانی: امریکا از پاکستان می‌خواهد نیرو های مسلح این کشور را در افغانستان استقرار گردد اما حاضر نیست هزینه آن را تامین کند.

رئیس سابق سازمان کشف نظامی پاکستان به کانال تلویزیونی راشاتودی گفت که دولت امریکا از اردوی پاکستان می‌خواهد تا در افغانستان حضور نظامی داشته باشد اما حاضر نیست هزینه‌ای برای آن بپردازد.

وی افزود: سیاست امریکا تغییری نکرده و واشنگتن هنوز به دنبال حفظ پایگاهای نظامی خود در خاک افغانستان است. این مسئله مهمتر از مصالحه سیاسی و یا برقراری ثبات و صلح در این کشور است.

این جنرال متقاعد پاکستانی تصریح کرد که امریکا به دنبال برقراری ثبات و صلح در منطقه نیست بلکه برای حفظ حضور نظامی خود در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود که کمک میلیاردها دالری امریکا به پاکستان حقیقت ندارد و عصر وابستگی پاکستان به کمک های واشنگتن پایان یافته است.

این اظهارات در حالی است که مقامات افغان و امریکایی ارتش پاکستان را به حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان متهم می‌کنند اما اسلام‌آباد همواره این اتهامات را بی اساس عنوان کرده‌ است.

با وجود این همه، وزیرخارجه امریکا در سفر اخیرش به پاکستان خواستار اقدامات جدی علیه رهبران طالبان، شبکه حقانی و سایر گروه‌های مسلح در خاک این کشور شده است.

اما وزیر خارجه پاکستان تاکید کرده است که امریکا باید به جنرال‌های شکست خورده خود در جنگ افغانستان گوش ندهد زیرا این کشور هرگز تسلیم خواسته‌های واشنگتن نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала