تقلب درعکس های دیدار تیلرسون و اشرف غنی+ عکس

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نیویورک تایمز با بررسی تصاویری که آمریکا و افغانستان از دیدار اشرف غنی و رکس تیلرسون منتشر کرده‌اند، با اشاره به دستکاری این عکس‌ها، نوشت که مکان این دیدار بر خلاف بیانیه‌های رسمی، بگرام بوده است.

به گزارش اسپوتنیک آقای تیلرسون در سفری اعلام‌نشده روز دوشنبه وارد فرودگاه نظامی بگرام در شمال کابل شد.
ابتدا دفتر ریاست جمهوری با نشر بیانیه ای در مورد دیدار رئیس جمهور با آقای تیلرسون خبر داد ، اما در مورد محل دیدار هیچ گونه اشاره ای نشده بود.  

مسئله اصلی محل دیدار آنها بود. ابتدا اعلامیه سفارت آمریکا پخش شد که در آن آمده بود این دیدار "در کابل" صورت گرفته است. اما در اعلامیه دفتر آقای غنی هیچ اشاره‌ای به محل دیدار نشده بود. همین مسئله شک و تردیدهایی را برانگیخت. ولی به‌زودی منابع مختلف به صورت غیررسمی تایید کردند که محل دیدار "بگرام" بود.
دستکاری در عکس ها زمانی خبرساز شد که خبرنگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی این عکس را با عکس سفارت آمریکا از این دیدار، مقایسه کردند.
در عکس ها دیده می‌شود که آقایان غنی و تیلرسون در آخر اتاقی بدون پنجره روی صندلی‌های سیاه نشسته‌اند. عقب صندلی آقای غنی پرچم افغانستان، در وسط چوکی‌های هر دو میز کوچک قهوه‌خوری و دو تلویزیون بزرگ روی دیوار عقب آنها دیده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала