وزارت خارجه روسیه ادعای رییس جمهور افغانستان را غیر قابل قبول خواند

© REUTERS / Omar Sobhaniوزارت خارجه روسیه ادعای رییس جمهور افغانستان را غیر قابل قبول خواند
وزارت خارجه روسیه ادعای رییس جمهور افغانستان را غیر قابل قبول خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو اعلامیه اخیر محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان مبنی بر "حمایت" طالبان از جانب روسیه را غیر قابل قبول می خواند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر یک خبرنامه اعلام نموده است که ادعای رییس جمهور افغانستان مبنی بر حمایت طالبان از جانب روسیه برای مسکو قابل پذیرش نیست.

قبل از این رسانه های افغانستان در مورد اظهارات محمد اشرف غنی در پیوند با حمایت مسکو از طالبان افغان گزارش هایی منتشر کرده بودند.

حکومت افغانستان خبر کمک روسیه را با این گروه رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
حکومت افغانستان خبر کمک روسیه به گروه طالبان را رد کرد

در متن خبرنامه وزارت خارجه روسیه آمده است — "متوجه گزارش های رسانه های افغانستان در مورد اظهارات رییس جمهور افغانستان آقای اشرف غنی در جریان سفر اخیر وی به ولایت پکتیا مبنی بر حمایت روسیه از جنبش طالبان شدیم. چنین اعلامیه های رهبر کشور دوست افغانستان را غیر قابل قبول می خوانیم. یادآور می شویم که مقامات رسمی افغانستان در سطح های مختلف چندین بار بی اساس بودن چنین اتهامات به آدرس مسکو را تائید کرده اند".

در وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان ساخته اند که روسیه برعکس به کابل کمک های چندجانبه منجمله تقویت توانمندی های جنگی نیروهای امنیتی افغان، ارائه میکند و بطور فعال در راستای ایجاد مذاکرات میان افغانها با هدف تامین صلح و ثبات سریع در افغانستان همکاری می کند".

در اعلامیه این وزارت همچنان آمده است — "ما از رهبری جمهوری اسلامی افغانستان می خواهیم تا فریب بعضی رسانه های غربی و تبلیغات ضد روسی را نخورد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала