سرباز امریکایی رفتار طالبان به رفتار ارتش کشورش ترجیح می‌دهد

© AFP 2023 / Jonathan Ernstسرباز امریکایی رفتار طالبان به رفتار ارتش کشورش ترجیح می‌دهد
سرباز امریکایی رفتار طالبان به رفتار ارتش کشورش ترجیح می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سرباز امریکایی که از بند طالبان رها شده است می‌گوید برخورد طالبان با او بهتر از رفتاری بوده است که در ارتش کشورش با او می‌شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سندی تایمز» این نظامی سی و یک سالۀ ارتش امریکا، بو برگدال Bowe Bergdahl نام دارد و از محل خدمت خود در افغانستان فرار کرده بود. او با ابراز این‌که طالبان کم‌از‌کم با او صادقانه سخن می‌گفتند به این روزنامه گفته است: حداقل اعضای آن‌ها به من گفتند که «تو کسی استی که میخواهیم گلویت را ببریم.»

او می‌گوید رفتار طالبان به مراتب بهتر از «وظایف اجرایی» است که ارتش امریکا در حین انتظار وی برای محاکه برایش تعیین کرده بود و رفتار ارتش، بیشتر از طالبان مایۀ ناامیدی او می‌شد.

او گفت در پنج سالی که به دست طالبان اسیر بود در یک قفس فلزی نگهداری می‌ شده است. او در گفت‌وگویی با یک خبرنگار «بریتیش تی‌وی» که خود خبرنگار نیز سه ماه در بند طالبان بوده است از «هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌هایی بی‌پایان» پیش روی خود سخن راند.

گزارش‌هایی وجود دارد که مأموریت یافتن او برای ارتش امریکا، به قیمت کشته‌شدن شش سرباز تمام شده است. او با پنج عضور طالبان که در گوانتامو زندانی بود، معاوضه شد و حالا در امریکا احتمالاً با حکم حبس ابد مواجه خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала