اعتراض به خرابی سالنگ؛ میراث از یاد رفتۀ شوروی

© Sputnik / A.Goryachev /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراض به خرابی سالنگ؛ میراث از یاد رفتۀ شوروی
اعتراض به خرابی سالنگ؛ میراث از یاد رفتۀ شوروی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از فعالان مدنی در اعتراض به بی‌توجهی دولت به بازسازی شاهراه سالنگ، در کابل نشست خبری برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از خبرگزاری جمهور، سید عبدالله صیاد، مسوول انجمن فصل نوین، روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل از بی‌توجهی دولت افغانستان به کار ساخت شاهراه سالنگ که پایتخت را به شمال افغانستان وصل می‌کند، انتقاد کرده و گفت که وضعیت نابسامان این شاهراه، مشکلات زیادی را در عرصۀ ترانسپورت ایجاد کرده و و به اقتصاد کشور نیز ضربه می‌زند.

آقای صیاد با اشاره این‌که وزارت فواید عامه و دیگر ادارات مسوول باید پیش از آغاز فصل زمستان بتواند مشکلات مسافرین پرتعداد این شاهراه را درک و آنرا برطرف کند. به گفتۀ مسوول انجمن اجتماعی فصل نوین، در صورتی که دولت افغانستان توانایی بازسازی کامل این شاهراه در سال جاری را ندارد، کم‌از‌کم باید آن را هموار کاری کند.

شاهراهی که از طریق تونل معروف سالنگ، مرکز افغانستان را به شمال کشور وصل می‌کند یکی از چندین پروژۀ زیربنایی ساخته شده توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان است. اما همه ساله با آغاز فصل زمستان شهروندان و نهادهای اجتماعی افغانستان به بی‌توجهی دولت در زمینۀ بازسازی این شاهراه اعتراض می‌کنند و گاهی هم این مسأله سبب می‌شود تا مسافرین در این مسیر بند افتاده یا حتا تلف شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала