چه کسانی از افغانستان در فستیوال سوچی نمایندگی می‌کنند؟+عکس

© Sputnik / Nina Zotina فستيوال بين المللى جوانان و محصلين در شهر سوچى
فستيوال بين المللى جوانان و محصلين در شهر سوچى - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نزدهمین فستیوال بین المللی جوانان با اشتراک حدود ۲۵ هزار جوان از ۱۸۶ کشور جهان در شهر سوچی با حضور وزرأ و معینان امور جوانان کشورهای جهان به میزبانی حکومت روسیه، روز یکشنبه تاریخ ۱۵ اکتوبر توسط رئیس جمهور روسیه افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک، فستيوال بين المللى جوانان و محصلين در شهر سوچى در سواحل بحيره سياه، ساعت ٥ عصر ١٥ اكتوبر ۲۰۱۷ با بيانيه مختصر اما پر محتوا و همه جانبه جناب ولاديمير ولاديميروويچ پوتين، رئیس جمهور روسيه افتتاح گرديد.
رئیس جمهور روسيه آينده جهان را از آن جوانان دانسته و گفت كه جوانان بايد بطور مصممانه فقط به پيش بروند و وضعيت را به نفع آينده خود تغيير دهند. سخنرانى افتتاحيه پوتين با استقبال بي سابقه اشتراك كنندگان (حدود ۲۵ هزار جوان از ۱۸۶ كشور) مواجه گرديد.
در اين فستيوال آقای نيكوس پاپاديميترييوس، رئیس فدراسيون بين المللى جوانان دیموكرات صحبت نموده از مردم و رئیس جمهور روسيه به نسبت ميزبانى اين فستيوال بين المللى و مهمان نوازى بى شايبه ابراز سپاس و قدردانى كرد.
قابل یادآوریست كه اشتراك كنندگان طى يك هفته در مورد مسايل اهم سياسى، اقتصادى، اجتماعى و پيشرفت هاى تخنيكى تبادل افكار خواهند كرد.
در اين فستيوال حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رئیس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رئیس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
همچنان در حاشيه فستيوال تعداد از جوانان ما به برخى ولايات روسيه سفر نموده، ضمن آشنايی با پيشرفتهاى علمى- تخنيكى مردم روسيه، در مورد فرهنگ اصيل و تاريخى افغانستان عزيز به مردم روسيه معلومات ارائه كردند.

در دوهمین روز آغاز نزدهمین فستیوال بین المللی جوانان، احمد خیبر عاکفی، خبرنگار آژانس اسپوتنیک طی مصاحبه با رهبری هیئت افغانی و برخی از اشتراک کنندگان افغان در این فستیوال معلوماتی درمورد فستیوال، چگونگی اشتراک هیات افغانی در این مراسم و همچنان نظریات اعضای این هیئت درمورد نزدهمین فستیوال بین المللی جوانان بدست آورد.

سید کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در این مصاحبه با تشکری از حکومت و اداره ی فدرال امور جوانان روسیه، پیرامون پلان های حکومت افغانستان در حمایت از جوانان کشور ابراز نظر نموده، گفت:

"جوانانی که در این فستیوال آمده اند، پلان های جدید دارند و جوانان ما که از افغانستان آمده اند تعداد شان ۴۳ نفر است یک روحیه خاص گرفته اند و در ورکشاپ هایی که رفته ایم، از آنها چیزهای خاص و جدید آموخته ایم".

© Sputnik / Nina Zotina سید کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان
سید کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
سید کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ که در رأس هیئت اشتراک کنندگان افغان قرار دارد خاطر نشان ساخت که جوانان افغان این تجربیات و روحیه را با خود به افغانستان منتقل نموده، عملی خواهند کرد، زیرا دیده شد که یک جوان می تواند یک مملکت و حتی جهان را تغییر بدهد.

وی همچنان افزود: "با روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان، تلاش‌های زیادی برای افزایش ظرفیت علمی و مسلکی جوانان صورت گرفته و جوانان کشور امروز در کابینه، ادارات مهم دولتی و نهادهای دیپلوماتیک، حضور گسترده و نقش بارز دارند." به گفتۀ معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، جوانان بیش از هفتاد درصد نفوس کشور را تشکیل داده و دولت برای بهبود شرایط این نسل تأثیرگذار استراتیژی جدیدی را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ روی دست دارد. آقای سادات افزود که جوانان افغانستان حالا در مرزهای کشور محدود نبوده و روابط گسترده با جوانان سرتاسر دنیا دارند.

شاه سلطان عاکفی، آتشه فرهنگی سفارت افغانستان در روسیه با تاکید بر اهمیت نقش محصلین در راستای تقویت نیروی جوانان یک کشور و خدمت به مردم، نقش محصلین افغان مقیم در روسیه را در رشد ظرفیت کشوری و توسعه اقتصاد ملی ارزنده خوانده، گفت: "خوشبختانه حدود یک هزار جوان افغان به شمول دختران و پسران در ۱۲۵ پوهنتون روسیه در رشته های مختلف مصروف تحصیل و تعلیم اند. این جوانان از طریق کسب علم و تجارب، آشنایی با تکنالوژی عصری می توانند در آینده خود را برای خدمت به وطن و مردم شان آماده بسازند".

© Sputnik / Nina Zotina شاه سلطان عاکفی، آتشه فرهنگی سفارت افغانستان در روسیه
شاه سلطان عاکفی، آتشه فرهنگی سفارت افغانستان در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
شاه سلطان عاکفی، آتشه فرهنگی سفارت افغانستان در روسیه

آقای عاکفی، به بخشی از سخنان ولادیمیر پوتین در مراسم افتتاح این جشنواره اشاره کرد که گفته بود "آینده جوانان به دست خود جوانان است، آن‌ها باید متحد شوند و مصممانه فقط به پیش حرکت کنند" و افزود که گسترش روابط میان جوانان، تنها از طریق محافل فرهنگی و آشنایی با همدیگر در فستیوال‌های بین المللی ممکن است که فستیوال سوچی با اشتراک ۲۵ هزار جوان، نمونۀ خوبی از آن است و به دوستی و تبادل دانش و تجربه میان جوانان منجر میشود. آقای عاکفی جوانان را نیروی ارزندۀ هر کشور خواند و اتحاد و همبستگی و شناخت جوانان از همدیگر شان را، ضامن رشد هر جامعه دانست. آتشه فرهنگی سفارت افغانستان در روسیه ضمن خشنودی از حضور گستردۀ جوانان افغانستان و محصلانی که رضاکارانه به این فستیوال پیوسته اند، ابراز امیدواری کرد که روزی افغانستان نیز بتواند میزبان چنین فستیوال هایی با اشتراک جوانان از سراسر دنیا باشد.

تمیم اخلاص،‌ رئیس انجمن همکاری با جوانان و هماهنگ کننده سفر هیئت جوانان افغان جهت اشتراک در نزدهمین فستیوال بین المللی جوانان در شهر سوچی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک درمورد چگونگی ایجاد این فستیوال و نقش هماهنگی میان جوانان در جهان و منطقه چنین ابراز نظر کرد:

"بعد از جنگ دوم جهانی، وقتیکه فاشیزم بالای اروپای شرقی و سایر کشور ها منجمله شوروی حمله کرد، این کشور ها بسیار نفوس شان را از دست دادند، تقریباً ۶۰ یا ۵۰ درصد تمام منابع بشری،‌ انسانی و اقتصادی از بین رفت،‌ بعد از آن همین حرکت فستیوال بوجود آمد و هدف بوجود آمدن آن همگرایی است. شما می بینید که در همین فستیوال جوانان از قاره امریکا، افریقا، آسیا، آسترالیا، تقریباً از تمام بشریت با هم حضور آورده اند، که این خود یک حرکت همگرایی است که در آن جوانان تجارب کاری شان را از نگاه اقتصادی و فرهنگی با همدیگر شریک می سازند. این جوانان ممثلین خوب فرهنگ، اخلاق و تاریخ کشور شان اند، که این خود یک حرکت بسیار بزرگ است".

آقای اخلاص خاطر نشان ساخت که برای جوانان افغانستان همگرایی با جوانان منطقه یک فاکتور بسیار مهم و عمده است، زیرا نسل جوان افغانستان مشکلات بسیار حادی دارند، اکثریت جوانان به مهاجرت رو آورده اند، مشکل تحصیلات عالی، و مشکلات کاریابی وجود دارند.

© Sputnik / Nina Zotina تمیم اخلاص،‌ رییس انجمن همکاری با جوانان و هماهنگ کننده سفر هیات جوانان افغان
تمیم اخلاص،‌ رییس انجمن همکاری با جوانان و هماهنگ کننده سفر هیات جوانان افغان - اسپوتنیک افغانستان
تمیم اخلاص،‌ رییس انجمن همکاری با جوانان و هماهنگ کننده سفر هیات جوانان افغان

رئیس انجمن همکاری با جوانان افزود: "در تمام دنیا این معمول بوده که جوانان یک کشور بدون همکاری، همگرایی و بدون آمیزش با جوانان منطقه و جهان نمی توانند رشد و ترقی کنند. بطور مثال، کاریابی برای جوانان افغان یک مسئله مهم است، دولت افغانستان باید کوشش کند تا با کشور های منطقه هماهنگی بوجود آورد تا داکتر های ما، انجینیر های ما و متخصصین ما بتوانند در این کشور ها کار کنند، باید برای اینها اقامت کاری و یا ویزه کاری در نظر گرفته شود، تا اینها بتوانند کار کنند".

آقای اخلاص درمورد هیئت اشتراک کنندگان افغان در این فستیوال بین المللی گفت: "این جوانانی که آمده اند واقعاً گل های سر سبد جامعه ما اند،‌ یک ترکیب بسیار خوب به اینجا تشریف آورده اند و من از تمام کسانی که پای جوانان ما را در این مجمع بزرگ و با اهمیت جهان کشانیده، سپاسگزاری می کنم".

در اخیر سید کمال حیدری، معاون انجمن همکاری با جوانان و رئیس شرکت تحصیلی هیله در جواب به سوال درمورد چگونگی انتخاب جوانان جهت اشتراک در نزدهمین فستیوال بین المللی جوانان گفت: "در جریان انتخاب جوانان اشتراک کننده متوجه شدم که شاید اگر سی سال قبل یک جوان کابلی با جوان هلمندی، بدخشانی و یا کاپیسایی فرق داشت زیرا تمام جوانان تحصیلکرده در کابل بودند، اما امروز وقتی جوانان انتخاب می شدند و در جلساتی که من با آنها داشتم، دیدم که جوان کابلی، پنجشیری، هلمندی پکتیایی وغیره هیچ فرقی از هم ندارند و ما به دنیا نشان خواهیم داد که جوان امروز افغانستان با جوان دیروز فرق دارد و آنچه که تلویزیون های خارجی درمورد افغانستان نشر می کنند که تنها درمورد جنگ و بی اتفاقی است، اما امروز جوانان ما با اشتراک در نشست ها و ارائه دلایل منطقی نشان دادند که کمتر از بهترین ها نیستند".

آقای حیدری با ابراز خرسندی گفت:

"جای خوشی است که همین جوانان از هر ولایتی که استند همین جا به صفت یک افغان و یک جوان امروزی افغانستان که نمایندگی از کشور ما می کنند، بسیار دوستانه و برادرانه در کنار هم حضور دارند".

وی افزود: "انجمن همکاری با جوانان کوشش کرد تا اداره این جوانان را در داخل افغانستان به عهده بگیرد تا یک نظم در جریان برگزاری فستیوال در داخل روسیه هم وجود داشته باشد، بنا بر این سه یا چهار نفر از همکاران ما که در داخل روسیه با جوانان کار می کنند نیز در این راستا همکاری کرده اند. ما خرسندیم از اینکه جوانان کشور ما در چنین فستیوال بین المللی اشتراک ورزیده اند".

قابل یادآوریست که در این فستیوال علاوه بر شهروندان افغان که از افغانستان آمده اند و شرکت ورزیده اند، تعدادی از محصلین افغان در پوهنتون های مختلف روسیه نیز به عنوان اشتراک کنندگان در بخش های مختلف چون طب، انجینیری، اقتصاد،‌ علوم سیاسی وغیره و همچنان به صفت رضا کاران نزدهمین فستیوال بین المللی جوانان در شهر سوچی روسیه حضور دارند و هکذا جوانان افغان از کشورهای اروپایی به شمول آلمان اشتراک ورزیده اند.

این فستیوال به تاریخ ۲۲ اکتوبر به پایان می رسد و آژانس اسپوتنیک جریان برگزاری و همچنان دست آورد ها و تجارب هیئت اشتراک کنندگان افغان این فستیوال را پوشش خبری می دهد.

با ما باشید تا از افتخارات بیشتر جوانان افغان در این فستیوال تاریخی آگاه شوید… 

© Sputnik / Nina Zotina در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند. - اسپوتنیک افغانستان
1/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
© Sputnik / Nina Zotina در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند. - اسپوتنیک افغانستان
2/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
© Sputnik / Nina Zotina در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند. - اسپوتنیک افغانستان
3/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
© Sputnik / Nina Zotina در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند. - اسپوتنیک افغانستان
4/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
© Sputnik / Nina Zotina در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند. - اسپوتنیک افغانستان
5/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
© Sputnik / Nina Zotina در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند. - اسپوتنیک افغانستان
6/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
1/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
2/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
3/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
4/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
5/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
6/6
در فستيوال شهر سوچی حدود پنجاه تن جوان افغان، سید کمال حیدری، رییس شرکت هیله، محمد تميم اخلاص، رییس انجمن همكارى با جوانان افغانستان و كانديد دكتورا څيړنوال شاه سلطان عاكفى آتشه فرهنگى سفارت افغانستان در روسيه تحت رياست داكتر كمال سادات، معين امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اشتراك ورزيده و بيرق پر افتخار افغانستان را در اهتزاز درآورده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала