راکت‌های سریع‌تر از صوت و جهان در آستانۀ جنگ اتمی

© AFP 2023 / BRENDAN SMIALOWSKIراکت‌های سریع‌تر از صوت و جهان در آستانۀ جنگ اتمی
راکت‌های سریع‌تر از صوت و جهان در آستانۀ جنگ اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قدرت‌های جهانی آغاز به ساخت نوعی از سلاح‌های فوق‌العاده پیشرفته و سریع‌از از صوت کرده اند که به باور کارشناسان جهان را به سوی یک جنگ جهانی و به خصوص جنگ اتمی نزدیک می‌کند.

نهاد  تحقیقاتی Rand Corp گزارش را منتشر کرده است که بر اساس آن نسل نو راکت‌های اتمی می‌تواند خطر وقوع یک جنگ اتمی که کارشناسان آنرا جنگ "خود به خودی" خوانده اند را در جهان بیشتر کند.

بر اساس این گزارش، "راکت‌های فوق‌العاده" طراحی شده توسط ایالات متحده امریکا، روسیه و چین با خصوصیات بی‌نظیر شان می‌توانند راکت‌های بالستیک و سیستم‌های دفاع ضد موشکی را فریب داده و سبب پیاده‌کردن استراتیژی اتمی این کشورها در دنیا شود.

این راکت‌ها توانایی پرواز در ارتفاع بسیار بلند را داشته و از این قالبیت برخوردار اند که در این ارتفاع کلاهک‌های هسته‌یی را منتقل کنند. این راکت‌ها پس از آغاز حرکت، با استفاده از تکنالوژی نسل نو و دیگر پیشرفت‌های این صنعت، می‌توانند سرعت شان را پنج برابر افزایش داده و به سرعتی در حدود 1650 متر در ثانیه برسند.

تحقیقات نشان می‌دهند که تکنالوژی به کار رفته در این راکت‌ها و سرعت فوق‌العادۀ آن‌ها زمان بسیار کمی به سیستم‌های دفاع ضد موشکی می‌دهد تا در برابر آن واکنش نشان دهد. به صورت فرضی، اگر در میان دو کشور دارای اختلاف چنین جنگی رخ بدهد، موشک پرتاب شده از اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برای رسیدن به دهلی نو، شش دقیقه زمان نیاز دارد و تیم دفاعی فقط 360 ثانیه زمان برای دفاع خواهد داشت که تنها کار ممکن در چنین زمانی پرتاب یک موشک دفاعی برای دفع این راکت است. در این صورت امکان دارد به صورت همزمان تمام قدرت‌های جهان در حالت آماده‌باش قرار بگیرند و رقیبان خویش را مورد «باران اتمی» قرار بدهند.

 نهاد  Rand Corp می‌گوید رهبران جهان هنوز فرصت دارند تا پیش از تبدیل شدن جهان به میدان نبرد اتمی، روی میز مذاکره نشسته و نه‌تنها بر سر قواعد جدی‌تر به توافق برسند بلکه محدودیت‌های جدی را نیز برای گسترش این تکنالوژی به ویژه در کشورهای کوچک و بی‌ثبات وضع کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала