شرایط خارج شدن امریکا از توافقنامه هستوی ایران

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaشرایط خارج شدن امریکا از توافقنامه هستوی ایران
شرایط خارج شدن امریکا از توافقنامه هستوی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیلرسون وزیر خارجه امریکا از شرایط خارج شدن امریکا از توافقنامه هستوی ایران نام برد

وزیر خارجه امریکا اظهار داشت، در صورت که امریکا نتواند توافقنامه مبنی بر برنامه هستوی ایران را بهتر بسازد، در آنصورت از توافقنامه خارج خواهد شد.

تیلرسون گفت که در گزارشات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه ایران شرایط توافقانمه برنامه هستوی را عملی می نماید، بار دیگر تائید می شود که اقدامات ایران مطابق قانون امریکا در این مورد نیست که در ماه می سال 2015 توسط کانگرس امریکا تائید گردید که به اساس آن در هر 90 روز رئیس جمهور باید در مورد رعایت از توافقنامه برنامه هستوی ایران به کانگرس گزارش بدهد.

وی گفت: "وقتیکه موافقه می نمایم که از نگاه تخنیکی ایران شرایط توافقنامه را رعایت می نماید، به این مفهوم است که ما رژیم لغو تحریمات را تمدید می نمایم. در غیر تحریمات را اتخاذ می کنیم".

هرگاه شرایط توافقنامه بهتر نگردد و ما نتوانیم به هدف خود برسیم، در آنصورت ممکن ما از توافقنامه هستوی ایران خارج شویم.اما به کانگرس پیشنهاد اتخاذ تحریم ها را نمی نمایم".

قابل یادآوری است که  روسیه، امریکا، بریتانیا، چین، فرانسه و آلمان به تاریخ 14 جولای 2015 با ایران توافقنامه برنامه هستوی را تصویب نمودند که به اساس آن تحریمات غرب علیه ایران ملغا گردید. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала