پیروی اسرائیل ازامریکا در خروج از یونسکو

© REUTERS / Jonathan Ernstپیروی اسرائیل ازامریکا در خروج از یونسکو
پیروی اسرائیل ازامریکا در خروج از یونسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیامین نتانیاهو، صدر اعظم اسرائیل، به وزارت خارجه دستور داد تا خروج این کشور از سازمان یونسکو همراه با ایالات متحده امریکا را تهیه کند.

به گزارش اسپوتنیک، کارمل شاما-کوئن سفیر اسرائیل در یونسکو فراخواند از نمونه آمریکا پیروی شود و از یکسری سازمان های بین المللی خارج شوند. مقامات آمریکایی 12 ماه اکتبر اعلام کردند که از سال 2019 از یونسکو خارج خواهند شد و کار خود در سازمان نامبرده را در مقام ناظر ادامه خواهند داد.

سفیر اسرائیل در یونسکو در صفحه فیس بوک خودنوشت:« تا امروز  معتقد بودم که نباید از یونسکو خارج شویم. اما حالا پس از آنکه آمریکا اعلام کرد از این سازمان خارج خواهد شد که دلیل اصلی آن برخورد  نسبت به اسرائیل در این سازمان است، به نظر من باید فورا از این سازمان خارج شد.»

مناسبات اسرائیل با یونسکو  متشنج است که دائم در باره حق اسرائیل در رابطه با برقراری کنترل خود بر مرکز تاریخی اورشلیم و اهمیت ساحل غربی دریای اردن برای  تاریخ یهودیان و سنن آنها بحث در می گیرد.

در قطعنامه دیگری که توسط اکثر اعضا به تصویب رسید، سازمان یونسکو، اسرائیل را کشور اشغالگر نامیده و حفاری ها و کارهای دیگری از این نوع نقض مقررات بین المللی به حساب آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала