چهل و چهار جوان افغان با پیام های متفاوت وارد روسیه شدند

© Photo / نثار احمد بهاویجوانان افغان
جوانان افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تاریخ 15 اکتوبر در سوچی فستیوال جوانان و دانشجویان آغاز خواهد شد

در این فستیوال بیش از 20،000 شرکت کننده از سراسر جهان به شمول 44 تن افغان از نهاد های مختلف اشتراک خواهند کرد.

احمد نثار بهاوی ورزشکار مشهور افغانستان و یک تن از اشتراک کننده گان این فستیوال به آژانس خبری اسپوتنیک گفت: «اشتراک در این فستیوال مرا حس و حال اشتراک در مسابقات المپیکی را میدهد». 

او می گوید این جشنواره تجربه خوب برای جوانان افغان که آینده ساز کشور هستند می باشد. آن ها در اینجا چیز های خوبی را میاموزند و با خود به وطن می برند.

آقای بهاوی ادامه داده می گوید ما تلاش می کنیم تا مشکلات که جوانان افغان را که تنها جنگ را تجربه کرده و با آن دست و پنجه نرم می کنند با جهانیان در میان بگزاریم، تا راه حل بهتر را برای  آن ها بیابیم.  

عبدالله: جوانان می‌توانند عامل تحرک باشند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: جوانان می‌توانند عامل تحرک باشند

این ورزشکار افغان گفت: «امروز جوانان افغان از اقوام مختلف برای صلح، همبستگی و عدالت اجتماعی؛  علیه استعمارطلبی مبارزه می کنند و با ارج گزاری به گذشته، آینده را میسازند»

سعید مهدی کاظمی سخنگوی معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان یک تن دیگر از اشتراک کنندگان فستیوال سوچی می گوید از این فستیوال نهایت استفاده خواهیم کرد.

او گفت این یک فرصت خوب برای ما است تا با فلم ها و عکس های که با خود آوردیم جوانان را با فرهنگ و تاریخ افغانستان معرفی کنیم. 

قابل یاداوریست که مراسم افتتاحیه این جشنواره در کاخ  یخبندان  در شهر سوچی برگزار خواهد شد. با این حال، همانطور که سازماندهندگان اطمینان می دهند، کسانی که امکان آمدن به ورزشگاه را ندارند، نباید ناراحت شوند. آن ها میتوانند این برنامه را در فضای باز از به شکل زنده، مشاهده نمایند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала