برگشت چهره اصیل و قدیمیی شهر هرات

© AFP 2023 / Aref Karimi هرات
هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وضعیت فعلی نماهای بازارهای شهر قدیم را کاملا غیر معیاری است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، جلسه‌ مشترکی که به منظور چگونگی بازگشت به اصالت باستانی شهر قدیم، با شاروال هرات و رؤسای شهرسازی و اتحادیه پیشه‌وران در ریاست اطلاعات و فرهنگ برگزار شد، روی ایجاد یک طرح واحد برای احیای بافت اصیل چهار بازار شهر قدیم، غور و بررسی همه‌جانبه صورت گرفت.
مطابق فیصله این جلسه در جریان یک هفته پیش‌رو، کار سروی تخنیکی یکی از چهار بازار شهر قدیم هرات به صورت نمونه توسط کمیسیون متشکل از زیر مجموعه‌های این ادارات تکمیل و جهت تطبیق به اداره شاروالی سپرده شود.
آریا رئوفیان رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، وضعیت فعلی نماهای بازارهای شهر قدیم را کاملا غیر معیاری دانست و گفت:" هم‌اکنون کمتر از بیست درصد نماهای ساختمان‌های این چهار بازار مطابق به بافت و اصالت اصیل‌شان است و مابقی کلاً به‌صورت غیر اصولی و غیرقانونی بازسازی شده‌اند.
در همین‌حال؛ سید وحید قتالی شاروال هرات نیز احیای چهره اصیل شهر قدیم را از برنامه اصلی شاروالی یاد نمود و افزود:" این طرح مشترک به هدف یادآوری اصالت باستانی شهر هرات مورد پشتیبانی اداره شاروالی می باشد و این اداره مشتاقانه می‌خواهد تا این پروژه را هر چه زودتر تطبیق نماید.
از سوی دیگر، انجینیر فریدون سروری رییس شهرسازی و مسکن ولایت هرات، تمامی مشکلات به وجود آمده در گذشته را به علت عدم همکاری بین این ادارات بیان کرد و پیشنهاد نمود تا در تفاهم و مشوره این سه اداره، به منظور دور ساختن نماهای غیرمعیاری و تطبیق طرح دوباره سازی نمای دکان‌های مسیر بازار شهر قدیم هرات سروی تخنیکی صورت گیرد تا یک طرح عملی و قابل تطبیق تهیه گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала