عربستان سعودی به عرضه سلاح برای تروریست ها متهم شد

© Sputnik / Bilal Hussein)علم السعودية
علم السعودية - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع سوریه در گزارشی اسنادی از حمایت های تسلیحاتی آمریکا، و هم پیمانان آنها از گروه های تروریستی در سوریه را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " سانا " وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که عربستان سعودی گویا برای تروریست ها در سوریه راکت های ضد تانک آمریکایی حمل می کند.
در بیانیه ای وزارت دفاع سوریه که به روز سه شنبه منتشر شد گفته شده است: پس از آنکه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، ممنوعیت عرضه (سلاح) را لغو کرد، عربستان سعودی از ایالات متحده 15 هزار راکت ضد تانک به ارزش یک میلیارد دالر خریداری کرد و بعد از آن ما در سال 2014 این سلاح ضد تانک را در سوریه پیدا نمودیم ، جایی که آنها ، توسط تروریست ها علیه ارتش این کشور مورد استفاده قرار گرفت.

وزارت دفاع گزارش داد که عرضه اسلحه ضد تانک به تروریست ها از طریق کانال های مختلف با کمک شرکت های مستقر در کشورهای اروپای شرقی، که با سرویس های امنیتی ایالات متحده و یا ناتو مرتبط است، انجام می شود. به گفته این وزارت سلاح ها به ترکیه یا عربستان سعودی از پورت های اروپایی یا پایگاه هوایی رامشتاین، پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در آلمان تحویل داده می شود.
زارت دفاع سوریه اعلام کرد: اینکه ترامپ مدعی قطع برنامه کمک ها به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه است نیرنگی بیش نیست و هدفش فریب افکار عمومی بین المللی است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала