عبدالله عبدالله: ما برای همسایه های خود هیچگاه مشکل ایجاد نکرده ایم

© Photo / ریاست اجراییهعبدالله عبدالله: ما برای همسایه های خود هیچگاه مشکل ایجاد نکرده ایم
عبدالله عبدالله: ما برای همسایه های خود هیچگاه مشکل ایجاد نکرده ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی افغانستان گفت، که افغانستان هیچگاهی برای همسایه هایش مشکل ایجاد نکرده است.

Премьер-министр Афганистана Абдулла Абдулла - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله: افغانستان به نقطه وصل تجارتی در منطقه تبديل خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان که در نشست بین المللی دو روزه زیر نام «نقش تصوف در گسترش فرهنگ اسلامی» به پاسخ اتهام پاکستان که افغانستان را در حمله بر زیارتگاه شهباز قلندر متهم کرده بود، گفت:- "در گذشته در یکی از زیارت‌گاه‌های پاکستان که حضور اهل تصوف در آنجا بیشتر بود، حمله خون‌باری رخداد که ما و همه آنرا تقبیح کردیم. اما مقام‌های پاکستانی، گفته اند که این کار افغانستان بوده است که دولت آن زمان این ادعا ها را رد کرد و کشورما هیچ وقتی سبب ایجاد مشکل بر یک کشور همسایه‌اش نشده ونخواهد شد".

در این نشست که افزون بر مقام‌های حکومتی، پژوهشگران و اهل تصوف کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان اشتراک کرده اند جایگاه تصوف را در فرهنگ اسلامی به بررسی گرفتند.

رئیس اجرایی افغانستان راه انداز چنین برنامه را گامی برای گسترش فرهنگ اسلامی مردم دانسته، گفت:- "امیدوار هستم که این نشست پیام واضح برای کسانی داشته باشد که راه خشونت را برای رسیدن به اهداف خود در زنده‌گی انتخاب کردند این پیامی برای آن شمار افرادی داشته باشد که بد بین اند و انحصار را در روش زنده‌گی‌شان جا داده اند".

در این نشست همچنان غلام رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف نیز سخنرانی کردند و آنها هم خواستار تداوم این قسم نشست های شدند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала