چرا مردان بیشتر از زنان خود خواه می باشند؟

© Fotolia / GoodluzМужчина с подарком в руках в кругу семьи
Мужчина с подарком в руках в кругу семьи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این تحقیق که توسط گروهی از پژوهشگران سوئیس ، نیدرلند و جرمنی انجام شده نشان می دهد که این اثر احتمالا ریشه در توقعات فرهنگی زنان دارد ، چراکه در اکثر جوامع از زنان انتظار می رود نسبت به مردان مهربان تر باشند.

به گزارش اسپوتنیک، پژوهش انجام شده توسط گروهی از محققان برای نخستین بار نشان می دهد که مغز زنان و مردان واکنش های متفاوتی به خودخواهی و مهربانی دارد.
در ادبیات کشورهای مختلف موارد متعددی به چشم می خورند که نشان می دهند رفتارهای زنان غالبا نسبت به مردان بیشتر همسو و مورد تایید جوامع است.
اما اینکه چنین تفاوت های رفتاری ناشی از اختلاف در کارکردهای مغزی این دو گروه جنسیتی است یا خیر همچنان نامعلوم بوده و درک آن منوط به انجام تحقیقات بیشتر در این باره است.
طبق گفته های این محققان، دلیل تفاوت در نوع دوستی این دو جنسیت به اختلافات در سیستم امتیازدهی مغز آنها به رفتارهای همراه غرور و یا دوستانه باز می گردد.
در این پژوهش دانشمندان دانشگاه زوریخ به بررسی بخش هایی از مغز این دو جنسیت (گروهی شامل 26 زن و گروه دیگر 27 مرد) پرداختند که در زمان اتخاد تصمیمات خیرخواهانه فعال می شوند. این ناحیه که striatum نام دارد، در میانه مغز قرار گرفته و مسئولیت ارزیابی پاداش ها را بر عهده دارد و آنطور که محققان می گویند در زمان تصمیم گیری فعال می گردد.
بعد از انجام بررسی ها مشخص گردید که در زمان اتخاذ تصمیم نوع دوستانه توسط زنان ناحیه striatum مغزشان فعال نمی گردد.
در مقابل اتخاذ تصمیم خودخواهانه توسط مردان باعث فعالیت شدید این ناحیه از مغزشان می گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала