وزیر خارجه پاکستان:سیاست جنگی واشنگتن بار دیگر آمریکا را با شکست در افغانستان روبرو خواهد کرد

© Sputnik / Zuhal Sarhadوزیر خارجه پاکستان:سیاست جنگی واشنگتن بار دیگر آمریکا را با شکست در افغانستان روبرو خواهد کرد
وزیر خارجه پاکستان:سیاست جنگی واشنگتن بار دیگر آمریکا را با شکست در افغانستان روبرو خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان از اظهارات مقامات آمریکایی انتقاد کرده و اینکه آمریکا آخرین فرصت را به اسلام‌آباد برای تغییر رویکردش در امر مبارزه با تروریسم می‌دهد، غیر قابل قبول دانست.

وی گفت پاکستان کشوری مسئولیت پذیر در امر مبارزه با تروریسم است و ما به همکاری خود با آمریکا ادامه می‌دهیم اما این اظهارات را نمی‌پذیریم، زیرا ما وقار و حیثیت داریم.

وزیر خارجه پاکستان افزود آمریکا از قبل در جنگ افغانستان شکست خورده است، حالا برای نجات خود تلاش دارد اما سیاست جنگی واشنگتن بار دیگر آمریکا را با شکست در افغانستان روبرو خواهد کرد.

خواجه آصف هشدار داد که اظهارات مقامات آمریکایی تلاش‌های تامین صلح در منطقه را آسیب می‌زند.

این در حالی است که مقامات آمریکایی و افغان هدف نهایی از استراتژی جدید واشنگتن را مصالحه سیاسی با گروه طالبان عنوان کرده‌اند.

اخیرا وزیر دفاع آمریکا در نشست سنای این کشور گفته بود که آمریکا تلاش دارد تا برای اجرای استراتژی جدید خود با پاکستان همکاری کند اما در صورت شکست این تلاش‌ها ترامپ آماده است تا اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین جنرال «دنفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفته بود که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان با گروه‌های تروریستی ارتباط دارد و باید بسیاری از چیزها در پاکستان تغییر کند.

با این حال پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا در افغانستان روابط اسلام‌آباد-واشنگتن دچار تنش شده و سفر خواجه آصف به آمریکا نخستین سفر مقام ارشد پاکستانی به آمریکا محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала