(UNHCR)خواستار کاهش فسخ اعطای پناهندگی برای افغانها شد

© AFP 2023 / Robert Atanasovski (UNHCR) از اتحادیه اروپا خواستار کاهش فسخ اعطای پناهندگی برای افغانها شد
(UNHCR) از اتحادیه اروپا خواستار کاهش فسخ اعطای پناهندگی برای افغانها شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) از اتحادیه اروپا خواست که شمار رد پناهندگی مهاجرین افغان را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دنیا اسلم خان سکرتر مطبوعاتی (UNHCR)  به ریانووستی گفت،کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان(UNHCR) از اتحادیه اروپا خواستار شد تا تعداد فسخ اعطای پناهندگی به پناهندگان افغانستانی را کاهش بدهند.

نماینده این مدیریت،با توجه به بیانیه سازمان حقوق بشر Amnesty International در مورد وضعیت پناهندگان افغان در اتحادیه اروپا گفت:«قابل ذکر است که کمیساریای عالی پناهندگان از کاهش ارقام و داده های متناقض در مورد پناهجویان افغان در اروپا نگران است. سطح ارائه پناهندگی در سراسر اروپا،نظر به وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان باید هماهنگ شود.»

فعالان حقوق بشر،با اشاره به داده های اتحادیه اروپا اعلام کردند،در طول سال تعداد مهاجرین افغان که از اتحادیه اروپا به میهن شان بازگشت شدند سه برابر افزایش یافته است-از 3,3هزار نفر در سال 2015 تا به 9 هزار و پنج صد نفر در سال 2016. در عین حال تعداد تصمیمات مثبت در پذیرش مهاجرین از 68 درصد در ماه سپتامبر 2015 به 33 درصد در دسامبر 2016 کاهش یافته است.

اسلام خان تاکید کرد که بازگشت پناهندگان به وطن شان باید داوطلبانه، ایمن و نباید تحقیر آمیز باشد.قبل از اخراج پناهجویان باید تمام پروسه را طی کنند که مشخص شود،که پس از بازگشت، وضعیت اجتماعی کشور آنرا ایجاب میکند و آنها به حمایت بین المللی نیاز دارند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала