130 طالب در ولسوالی غورماچ کشته شدند

© AFP 2023 / Javed Tanveer130 طالب در ولسوالی غورماچ کشته شدند
130 طالب در ولسوالی غورماچ کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های امنیتی فاریاب گفته اند، که بخش های از دست رفته غورماچ را دوباره تصرف و 130 تن از جنگجویان گروه طالبان را کشته اند.

داعش - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 11 داعشی و یک قوماندان محلی طالبان در افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، جنرال امان الله مبین فرمانده قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان که رهبری عملیات نظامی نوید 6 برای پس گیری بخش های از دست رفته ولسوالی غورماچ را به عهده دارد، امروز در نشستی خبری که در این ولایت برگزار شده بود، گفت: در جریان یک هفته در نتیجۀ عملیات‌ هوایی و زمینی موسوم به نوید 6 که در چارچوب عملیات نظامی خالد برای سرکوب طالبان در ولسوالی غورماچ راه‌اندازی شده است، 130 تن طالبان کشته شده‎اند و 90 تن دیگرشان زخم برداشته اند.

او گفت: تمامی بخش‌های از دست رفتۀ این ولسوالی را از تصرف طالبان بیرون کرده‌اند.

فرمانده مبین گفت: در جریان این عملیات صدها نیروی امنیتی که از چند ماه به این‌سو در اردوگاه چینایی‌ها و کندک سوم ارتش در مرکز غورماچ در محاصرۀ طالبان به سر می‌بردند، نیز نجات داده شدند. فرمانده قول اردوی 209 شاهین در بارۀ تلفات نیروهای امنیتی در این عملیات چیزی در این کنفرانس خبری چیزی نگفت.
این در حالیست، که ولایت های شمال افغانستان چند سال می شود که ناآرام می باشد و هر از گاهی جنگ های خونین میان نیروهای دولتی و طالبان رخ می دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала