سازمان عفو بین الملل نگران اخراج شهروندان افغانستان از اروپا است

© AFP 2023 / FERENC ISZAسازمان عفو بین الملل نگران اخراج شهروندان افغانستان از اروپا است
سازمان عفو بین الملل نگران اخراج شهروندان افغانستان از اروپا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بین المللی حقوق بشر عفو بین الملل نگران افزایش اخراج پناهندگان افغانستانی از خاک کشورهای اروپایی است.

Amnesty International - اسپوتنیک افغانستان
عفو بین‌الملل خواستار منع اخراج پناهجویان افغانستان از اروپا شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان رو، سازمان بین المللی حقوق بشر عفو بین الملل نگران افزایش اخراج پناهندگان افغانستانی از خاک کشورهای اروپایی است.

بر اساس آمار اتحادیه اروپا، در سال 2016 میلادی 9460 مهاجر افغانستانی به طور اجباری از اروپا به افغانستان بازگشت داده شده است، که این تعداد تقریبا 3 برابر شاخص های سال 2015 است. در همین حال قبولی درخواست پناهندگی که 65 درصد بود در دسمبر 2016 به 33 کاهش یافته است.

مدافعان حقوق بشر نگران سطح بالایی تلفات افراد ملکی در جنگ افغانستان می باشند، که نظر به آمار در سال 2016 به تعداد 41811 نفر کشته و زخمی شده است و در نیمه سال روان نزدیک به 5243 تن زخمی و کشته شده است.

با این وجود که وضعیت امنیتی در افغانستان بسیار خراب است و افراد ملکی زیاد جان شان در خطر است، کشورهای اروپایی همچنان درخواست پناهندگی شهروندان افغانستان را رد می کنند. منابع از اتحادیه اروپا به مدافعان حقوق بشر گزارش داده اند که در آینده نزدیک نزدیک به 80 هزار پناهنده در خطر بازگشت به کشورشان می باشند.

سازمان «عفو بین الملل» از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است که تا روند اخراج پناهندگان افغانستانی را تا برقراری ثبات در افغانستان به حالت تعلیق درآورد و همچنین از دولت افغانستان هم خواسته است که با اتحادیه اروپا در موضوع بازگشت آوارگان همکاری کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала