نخست وزیر فقید بریتانیا به تجاوز و آزار جنسی کودکان مظنون شده است

© AP Photo / Max NashBritain's former Prime Minister Sir Edward Heath
Britain's former Prime Minister Sir Edward Heath - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Independent در صورت زنده بودن، نخست وزیرفقید بریتانیا، سر ادوارد هیث، به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان مورد بازجویی قرار میگرفت. این گزارش توسط کنسول ارشد ایالت ویلتشایر مایک ویل اعلام شده است.

به گفته وی، حداقل هفت شهادت قابل اطمینان وجود دارد که دوره ای از سال های 1956 تا 1992 را پوشش می دهد ومی تواند مبنایی برای گفتگو با مأموران اجرای قانون با رئیس سابق دولت باشد.
صحبت بر سر به ویژه تجاوز به یک پسر 11 ساله، رفتار ناخوشایند نسبت به یک پسر 10 ساله و آزار و اذیت جنسی پسر 15 ساله مطرح است. به گفته ویل، پلیس "دلایل قانع کننده و واضح برای بررسی" این شهادت ها دارد.
موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان و فساد اخلاقی افراد مشهور و صاحب منصبان در انگلیس از حدود دو سال پیش با رسیدگی به چند پرونده و امیدواری قربانیان به رسیدگی به طور چشمگیری افزایش یافت. جیمی سویل مجری سابق بی بی سی از جمله افراد معروف انگلیسی است که متهم شدن او به بیش از 500 مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی جنجال آفرید. 
در پی مرگ سویل در سال 2011 صدها مورد اتهام سوء استفاده و تجاوز جنسی علیه او طرح شد وعملیات پلیس برای کشف زنجیره فساد جنسی پس از جیمی سویل نشان داد که این شبکه فساد درصنعت رسانه و سرگرمی انگلیس، به ویژه در بی بی سی فعال است. 
این تحقیقات منجر به دستگیری شماری از ستاره های موسیقی پاپ، کمدین ها، تهیه کننده ها و دیگر افراد مشهور در عرصه رسانه ای، از جمله گری گلیتر، استوارت هال، مجری رادیو، ویلفرد دآت، تهیه کننده سابق تلویزیونی و دو کمدین به نام های فردی استار و جیم دیویدسون شد. 
رسانه های انگلیس سال گذشته ، لرد جنر عضو مجلس اعیان انگلیس را یکی دیگر از چهره های مشهور و صاحب منصب انگلیسی معرفی کردند که با همکاری شماری دیگر از افراد متنفذ، به مدت حداقل دو دهه، پسران بی سرپرست را در خانه های ویژه نگهداری کودکان، مورد سوء استفاده جنسی قرار داده اند. 
ادوارد ریچارد جورج هیث یک سیاستمدار محافظه کار بود که از سال 1970 تا 1974 نخست وزیر انگلستان بود و در سن 89 سالگی در گذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала