قطر: به درخواست واشنگتن و کابل دفتر سیاسی طالبان را در این کشور مسدود خواهیم کرد

© Sputnik / Sergey Malgavkoقطر: به درخواست واشنگتن و کابل دفتر سیاسی طالبان را در این کشور مسدود خواهیم کرد
قطر: به درخواست واشنگتن و کابل دفتر سیاسی طالبان را در این کشور مسدود خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت قطر اعلام کرد که در صورت خواست آمریکا و افغانستان دفتر سیاسی طالبان در قطر را خواهیم بست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، شیخ سیف بن احمد آل ثانی رئیس دفتر ارتباطات دولت قطر طی اظهاراتی اعلام کرد: همانطوری که دفتر سیاسی طالبان در دوحه با موافقت دولت های افغانستان و ایالات متحده آمریکا گشوده شد، بر اساس تقاضای کابل و واشنگتن مسدود هم خواهد شد.
وی افزود: قطر قویترین متحد آمریکا در منطقه باقی خواهد ماند و برای شکست تروریزم و حل بحران های جهان کار خواهد کرد.
طبق گزارش های رسانه مبنی بر اینکه که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش، دو هفته پیش در شهر نیویورک در مورد بستن دفتر طالبان در قطر صحبت کرده اما تاکنون هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ نگردیده است.
لازم به ذکر است که دفتر سیاسی طالبان در سال ۲۰۱۳ در پایتخت قطر ایجاد شد تا مذاکرات سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان، تسهیل گردد. در دو سال گذشته، در حالی که مذاکرات سیاسی بین نمایندگان گروه طالبان و حکومت افغانستان متوقف ماند، ده ها نماینده طالبان همچنان در دوحه مشغول فعالیت های سیاسی بودند.
شماری از دیپلمات های آمریکایی اما با بستن دفتر طالبان در قطر مخالفت کرده اند. به گزارش وال ستریت ژورنال، این دیپلمات ها با استفاده از کانال مکالمات داخلی در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که تماس با طالبان برای پایان بخشیدن به جنگ ۱۶ ساله در افغانستان ضروری است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала