پدرام: مخالف کشتار طالبان هستیم/ جنگ افغانستان به سود امریکا است + ویدیو

© AP Photo / Rahmat Gulپدرام: مخالف کشتار طالبان هستیم/ جنگ افغانستان به سود امریکا است + ویدیو
پدرام: مخالف کشتار طالبان هستیم/ جنگ افغانستان به سود امریکا است + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب کنگره ملی افغانستان امروز در کنفرانس خبری خود در کابل به خبرنگاران گفت، امریکا از طریق جنگ کسب تجارت می کند.

پدرام: کسی توان جلوگیری از فدرالی شدن افغانستان را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: کسی توان جلوگیری از فدرالی شدن افغانستان را ندارد
به گزارش اسپوتنیک، لطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی و نماینده پارلمان افغانستان در کنفرانس خبری خود امروز به خبرنگاران در کابل گفت، صلح باید از داخل افغانستان برقرار شود زیرا نمی‌توان صلح را از بیرون این کشور تامین کرد.

وی تصریح کرد: راهبرد جدید ترامپ مبتنی بر کشتار طالبان است و موجب طولانی شدن جنگ می‌شود در حالی که مشکل جاری این کشور جنگ نیست.

پدرام اظهارداشت: حزب کنگره ملی افغانستان اختلاف طالبان و حکومت وحدت ملی را موضوع داخلی این کشور می‌داند که باید خود مردم افغانستان درباره آن تصمیم بگیرند.

این نماینده پارلمان افغانستان تاکید کرد: حضور نظامی امریکا در افغانستان سبب ادامه جنگ شده است و راهبرد جدید واشنگتن برای کشورهای منطقه نیز دردسر ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در راهبرد جدید واشنگتن ملت سازی جایی ندارد و تنها به سرکوب طالبان توجه شده است زیرا راه اندازی جنگ، کسب درآمد میلیاردها دالری بازرگانان و صاحبان تسلیحات امریکا را در پی دارد.

پدرام ادامه داد: با اجرای راهبرد جدید آمریکا صلح و ثبات در افغانستان ایجاد نخواهد شد، مقامات واشنگتن بدنبال مدیریت منابع این کشور هستند.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به یک ماه پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا راهبرد جدیدی را برای افغانستان اعلام کرد، که در آن مبارزه با گروه های تروریستی در افغانستان در اولیت این راهبر بود. با اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ، امریکا از کشورهای ناتو خواست تا نیروهای نظامی شان را در افغانستان افزایش دهند. در پاسخ به این درخواست امریکا کشورهای نیوزلند 3 نظامی و ناروی 10 نظامی دیگر به افغانستان می فرستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала