کلوپ ویدیو

خلاقیت و روش جدید در سرو برگر در روسیه+ویدیو

CC0 / Pixabay / Hamburger
Hamburger - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طی بیست سال گذشته که درهای روسیه به روی مردمان آنسوی مرزها گشایش یافت و رفت آمد روسها به خارج از کشور افزایش پیدا کرد، از سویی سیل عظیم مهاجران روانه روسیه شد، انواع زیادی از رستورانهای دیگر ملتها و آشپزیهای خارجی در این کشور رواج یافت.

انواع پیتزافروشی ها، سوشی بار، رستورانهای عربی که سرو قلیان دارند، ردیفی از دکه های ازبکی کنار هم در گوشه و کنار شهر، آشپزخانه های روسی و… بعبارتی در این کشور دقیقا همان چیزی که در تمامی کشورهای دنیا رخ داده در حال شکل گرفتن است، منتها با رنگ و بوی سلیقه مردم این کشور آمیخته شده است.
نکته جالب توجه جریان مد غذاییست که هر از چند گاهی به پا می شود و با گذشت مدت زمانی تب آن رو به خاموشی می رود. به عنوان مثال مدتها بود «شاورما» که ما ایرانیها اغلب آن را به نام کباب ترکی میشناسیم و اتفاقا از کشورهای عربی نیز به روسیه وارد شد غذای باب میل روسها بود، چون علاوه بر قیمت ارزان آن در هر دکه اغذیه فروشی قابل تهیه بود و بدون اینکه وقت چندانی بگیرد معده گرسنه را سیر می کرد. بزودی مدل تمیزتر و خوش طعم تر آن در اغلب رستورانهای شرقی سرو می شد، اما رفته رفته سبک رستوران نشینی طولانی مدت مد شد. حالا دیگر مردم ترجیح میدهند که بجای خوردن غذای سرپایی، وقت بیشتری را در رستوران و پای میز غذا بگذرانند و رستورانهای تمام مبله در فضایی گرم و دنج پذیرای مشتریان بدون هیچ محدودیت زمانی بود و اگر موسیقی و رقص زنده هم اجرا شود که دیگر هیچ…! 

Berkshire Hathaway Chairman and CEO Warren Buffett laughs during an interview with Liz Claman on the Fox Business Network in Omaha, Neb., Monday, May 5, 2014. - اسپوتنیک افغانستان
غذا خوردن با میلیاردرامریکایی 2،6 ملیارد دالر قیمت دارد

انواع رستورانهای فرانسوی، ایتالیایی، ازبکی، ژاپنی، آمریکای لاتین و چینی جای خود دارند، اما در کنار آنها اخیرا رستورانهای آمریکایی با انواع برگرها با سوس تند و اشتها آور«تاباسکو» مخصوصا در میان قشر جوان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این روزها به لطف انواع سریالها و فیلمهای آمریکایی «برگرخوری» حسابی مد شده و البته سالاد «سزار» و «چیزکیک» و کوکتلهای رنگانگ نیز محبوبیت خود را حفظ کرده است. در این رستورانها می توان همزمان از گذراندن زمان در فضایی راحت و خوردن برگری هوس آور لذت برد.
تا همین چند روز پیش که در مسکو تابستان بود، اگرچه سرد و کوتاه اما به هر حال اسمش تابستان بود و همین هم مردم را به کوچه خیابان می کشاند و آخر هفته در بخش مرکزی شب این تفریحات تا صبح ادامه داشت. البته در مرکز شهر تابستان و زمستان ندارد و به هر حال آخر هفته مردم تا صبح در خیابانها می مانند و گردش می کنند، اما خوبی تابستان در این است که بساط همبرگری های خیابانی با قیمتی نه چندان کم تقریبا هر روز به راه است.
ترامپ در باره گفتگویش با پوتین هنگام صرف غذا صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در باره گفتگویش با پوتین هنگام صرف غذا صحبت کرد

حالا در این بازار داغ همبرگر خوری به سبکهای مختلف، برنده آن کسی است که خلاقیت به خرج دهد و روش جدیدی در سرو برگر داشته باشد، همین هم باعث شده تا اخیرا «همبرگر سیاه» در منوی برخی از رستورانها قرار بگیرد. ظاهرا در نان، گوشت و پنیر این مدل همبرگر پودر خوراکی سیاه رنگی اضافه می کنند تا این برگر تمام سیاه بدست آید. البته به نظر می رسد، ابتکار عمل در تولید این برگر سیاه به یک برگرکینگ (Burger King) در جاپان باز می گردد و البته مک‌دونالد هم برای اینکه از قافله جا نماند همین همبرگر را وارد منوی خود نموده است.
حدود یکسال قبل یکی از خواننده های پر طرفدار رپ روسیه که اتفاقا مسلمان است اقدام به گشایش فروشگاههای زنجیره ای برگر در مسکو و چچن نمود که تنها در روز افتتاحیه آن مردم بیش از دو ساعت در صف نوبت ایستاده بودند و بی اراده تصویری از روز افتتاح اولین مک دونالد در روسیه را یادآور می شود. این فروشگاه چند ویژگی جالب دارد، اول اینکه تقریبا جزء معدود برگری هایی است که برای مسلمانان منوی حلال دارد، هنگام خروج رضایتمندی مشتری ارزیابی می گردد و درصورتیکه از رای منفی برخوردار شود، همانجا رسیدگی می شود، برای تعین نرخ از قوانین سختی پیروی می کند و اینکه هنگام سرو غذا به مشتری دستکشهای بهداشتی سیاه رنگی می دهد تا بدون اینکه نگرانی از کثیف شدن دست یا انتقال آلودگی از دست به همبرگر وجود داشته باشد، مشتری از خوردن یک همبرگر خوش طعم و پر از سس و سالاد لذت ببرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала