واکنش امرالله صالح به سفر لوی درستیز پاکستان به کابل

CC0 / / واکنش امرالله صالح به سفر لوی درستیز پاکستان به کابل
واکنش امرالله صالح به سفر لوی درستیز پاکستان به کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی کشور سفر جنرال قمرجاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان به کابل را فریبنده خوانده و تاکید می‌کند حکومت نباید این سفر که در آن صداقتی نیست را بزرگ جلوه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور،  جنرال قمرجاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان روز گذشته (یکشنبه 9 میزان) وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیدار کرد.
آقای غنی در دیدار با جنرال باجوه، سفر هیات پاکستانی را فصل جدید همکاری میان دو کشور خوانده و گفت که فرصت خوبی برای همکاری میان دو کشور ایجاد شده است.
اما امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی کشور سفر رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل را فریبنده خوانده است.
آقای صالح در صفحه فیسبوک خود نوشته است:" حکومت محترم وحدت ملی افغانستان. لطفن صبر کنید. لطفن نگویید فصل تازه‌ای همکاری با پاکستان آغاز شده است. نشود بازهم شبکه حقانی و طالبان مردم ما را به خاک و خون بکشند که من یقین دارم این جنایت را بار بار و بازهم مرتکب خواهند شد و شما بگویید این حمله از آنسوی مرز و از آنسوی خط دیورند برنامه ریزی و تمویل شده بود".

رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان
رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل رسید

وی افزوده:" تشریف آوری لوی درستیز پاکستان نه بخاطر کدام چرخش و نقطه عطف در سیاست آنها و نه هم بخاطر قدرت ماست بلکه بخاطر تهدید و فشار ترامپ اینجا آمده بود. او آمده بود که با یک سفر فریبنده اش از امریکا مکافات و باج بگیرد. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بدون دیدن و به تجربه گرفتن نتایج ملموس امیدوار به فصل جدید باشیم. در ضمن با شروع هر زمستان حملات از نوع کمین گیری و تهاجمی تروریستان طالب کمتر میشود. آنرا نیز به سفر جنرال بجوا ربط ندهید. لطفن در پیام رسانی خویش محتاط باشید".
رییس پیشین امنیت ملی با بیان این مطلب که در سفر جنرال باجوه هیچ صداقتی نیست، افزوده است:" لطفن روایت ضد پاکستانی خویش را که کمی به حکومت اعتبار ایجاد کرده است با یک سفر چند ساعته و آنهم سراسر پیشانی ترشی و اضطراب صورت گرفت کلان توصیف نکنید. بلی این سفر دستاورد بزرگ برای افغانستان بود که لوی درستیز یک کشور اتومی اینجا آمد. اما بیایید واقع بین باشیم دلیل اش چه میتواند باشد. دلیل هرچه هست که هست ولی صداقت درآن نیست. مگر اینکه جنگ را پایان دهند و دست از حمایت تروریزم بردارند".
گفتنی است که رحمت الله نبیل، رهبر روند محور مردم افغانستان نیز با اشاره به سفر لوی درستیز اردوی پاکستان به کابل گفته است که اعتماد دوباره حکومت افغانستان به پاکستان یک اشتباه است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала