قوای مسلح جدید اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرانسه خواستار ایجاد قوای مسلح مشترک اروپایی شد

تشکیل قوای مشترک نظامی، تجدید نظر در قرارداد همکاری بین کشورهای اروپایی و پیمان الیزه در ابتدای سال آینده از مهم ترین پیشنهادات رئیس جمهوری فرانسه برای اتحادیه اروپا میباشد.

اسپوتیک به نقل از العالم، گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، به حرکت در آوردن دوباره چرخ های اروپا و اصلاحات در اتحادیه اروپا محور اصلی سخنرانی 90 دقیقه ای امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در سوربن بود. رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد تقویت اتحادیه پولی ایورو با تعیین وزیر و بودجه مشترک را مطرح کرد. ایجاد دفاع مشترک اروپایی و تشکیل یک نیروی نظامی مشترک نیز از پیشنهادات ماکرون بود. البته ماکرون همکاری فرانسه — آلمان را برای تحقق این اصلاحات اولویتی مهم توصیف کرد.

وی گفت: من به آلمان همکاری جدیدی را پیشنهاد می کنم. ما می توانیم به زوج فرانسه — آلمان جان دوباره، تعیین کننده و ملموس ببخشیم.

مکرون سپس به ایجاد تشکل برای نوآوری و نهادی برای فعالیت مشترک روی هوش  مصنوعی با هدف مبدل کردن اروپا به انجن رشد اقتصادی در جهان اشاره کرد. وضع قوانین مشترک در بازار کشورهای اروپایی تا سال دو هزار و بیست و چهار یکی دیگر از پیشنهادات مکرون برای به حرکت درآوردن اروپا بود.

وی در ادامه عقد قراردادهای همکاری بین کشورهای اروپایی و همچنین عقد پیمان جدید الیزه در بیست و دوم جنوری سال دو هزار و هجده را پیشنهاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала