برگزاری انتخابات مجلس آلمان بوندستاگ

© AP Photo / Markus Schreiberبرگزاری انتخابات مجلس آلمان بوندستاگ
برگزاری انتخابات مجلس آلمان بوندستاگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز بیش از 61 میلیون آلمانی در انتخاباتی شرکت خواهندکرد، که در آن بتوانند به شکل غیر مستقیم در فرآیند انتخاب نخست وزیر آینده کشورشان سهم داشته باشند.

پرچم آلمان - اسپوتنیک افغانستان
امروز 12 فیبروری انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت آلمان برگزار می شود
به گزارش اسپوتنیک، آستانه انتخابات پارلمانی آلمان در چندین شماره به معرفی احزاب مهم شرکت کننده در این انتخابات از جمله حزب افراطی، احزاب متحد مسیح و سوسیال دموکرات، احزاب کوچک و اپوزیسیون آلمان و همچنین چالش های اقتصادی و اجتماعی پیش روی دولت آینده آلمان، معرفی نخست وزیرهای آلمان پس از جنگ جهانی دوم و همچنین ساز و کار انتخابات در آلمان پرداخته است.

  واجدین شرایط رای دادن در آلمان از ساعت 8 امروز به وقت محلی مراکز اخذ رای حاضر شده و رای خود را به صندوق می اندازند تا در مهمترین انتخابات جمهوری فدرال آلمان البته به صورت غیر مستقیم صدر اعظم آینده خود را انتخاب کنند.

در این انتخابات «مارتین شولتز» از حزب سوسیال دموکرات و «آنگلا مرکل» از حزب دموکرات مسیحی برای تصاحب کرسی صدر اعظمی با هم رقابت خواهند کرد.

انتخابات پارلمانی آلمان هر چهار سال یک بار برگزار شده و این دوره نوزدهمین دوره مجلس فدرال آلمان است. در این انتخابات نه تنها نمایندگان مجلس آلمان (بوند ستاگ) بلکه نخست وزیر این کشور انتخاب می‌شود.

هر فرد بالای 18 سال دارای شهروندی آلمانی می تواند در این انتخابات شرکت کند و هر فرد می تواند یک حزب و یک نماینده را به صورت جداگانه انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала