وزیر امور خارجه سوریه آمریکا را به ناکامی و اشغال کشورش متهم نمود

© Flickr / UN GenevaSyrian Foreign Minister Walid Muallem
Syrian Foreign Minister Walid Muallem - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولید المعلم گفت: نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده هیچ نتیجه ای را در مبارزه با تروریسم در سوریه به دست نیاورده اند و در مقایسه با تروریست ها تعداد بیشتر مردم بی گناه سوریه را به قتل رسانده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ،نیرو های بین المللی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا در سوریه را متهم نمود که بدون رضایت دولت سوریه و بدون دلیل منجر به نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل گردیده است.

ولید المعلم" گفت برخی قدرتها معتقدند تروریسم امکان دارد ابزاری برای محقق کردن آرزوها و طرحهای آنان به ضرر ملتها باشد.
وی افزود ، سوریه بیش از هر زمان دیگری بر ریشه کنی تروریسم در سراسر خاک این کشور مصمم است. ارتش عربی سوریه و نیروهای همکار آن و نیز نیروهای هم پیمان هر روز موفقیتهای بیشتری در جنگ با تروریستها به دست می آورند. تروریسم و اندیشه تکفیری با نبود اراده جنگ با آن به کابوسی روی سینه ملتها باقی خواهد ماند.
کشور سوریه برای توسعه مسیر های آشتی ملی مصمم است زیرا مفیدترین وسیله برای کاهش رنج و سختی است.دولت سوریه برای فراهم کردن شرایط مناسب به منظور موفقیت مذاکرات آستانه و ژنو جدیت به خرج داده و متعهد بوده است.
وزیر خارجه سوریه گفت سوریه حق واکنش نشان دادن به هرگونه تجاوزی را برای خود محفوظ می‌دارد و تاکید می کند ایجاد مناطق عاری از تنش و درگیری، توافقی موقت است که نباید یکپارچگی سرزمینی سوریه را نقض کند.
معلم گفت: موفقیت دور ششم مذاکرات آستانه خوشایند آمریکا نبود به همین خاطر این کشور حمایت از جبهه النصره را شروع کرده است، چرا که واشنگتن نمی خواهد دمشق به همراه روسیه و ایران دیر الزور را آزاد کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала