دیدار غنی با ترامپ-ادامه جنگ با تروریزم

© Photo / ارگغنی ترامپ Ghani Trump
غنی ترامپ Ghani Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، در حاشیۀ هفتادومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویارک دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ و غنی در کنار مسایل سیاسی و امنیتی، در باره راهبرد جدید نظامی امریکا برای افعانستان گفتوگو کردند.
ترامپ گفت: "ما به گونۀ بسیار خوب با همدیگر همکاری و کار می کنیم. شما می دانید، سربازان ما که در حال حاضر در افغانستان حضور دارند، کارهای بزرگی را انجام می‌دهند. همین طور نیروهای امنیتی افغان نیز کاری های بزرگی را در راستای مباره با دهشت افگنی انجام می دهند! ما روی این موضوعات تمرکز داشتیم و پیشرفت هایی نیز صورت گرفته است."
در همین حال، اشرف غنی با ابراز خرسندی از اعلام راهبرد جدید نظامی ایالات متحده گفته است که این راهبرد، افغانستان را برای رسیدن به صلح و پیروزی علیه گروه های هراس افگن کمک خواهد کرد.
غنیدر ایت دیدار گفت؛ من می خواهم به نماینده گی از مردم و دولت افغانستان بخاطر تصمیم عاقلانۀ تان تشکری کنم و این یک تصمیم تاریخی بود! شما بسیار سوال های اساسی را مطرح کردید و این تصمیم براساس درایت و اراۀ تان گرفتید و ما از این فیصله شما قدردانی می کنیم.
غنی در ادامه گفت: "من از هفت قول اردوی‎ مان به شش آن سفر کردم و سربازان ما برای شما، ملت امریکا و همۀ آنعده از افسرانی که با آنان شانه به شانه به نبرد پرداختند، احترامات شان را تقدیم داشتند و فرق روز و شب را بازگو می‌کند، فضای عدم اطمینان دیگر وجود ندارد. اما با وجود آن،ما برای یک راه حل سیاسی متعهد هستیم."
غنی همچنان گفت که نیروهای تازه نفس امریکایی در کشور، نقش جنگی نخواهند داشت و تمامی مسؤولیت های نظامی و امنیتی را نیروهای امنتی افغان به پیش خواهند برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала