غالب: تا زمانی پول شرکت برشنا پرداخته نشود، مشکلات برقی حل نمی‌شوند

© Sputnik / Yuriy Lashovغالب: تا زمانی پول شرکت برشنا پرداخته نشود، مشکلات برقی حل نمی‌شوند
غالب: تا زمانی پول شرکت برشنا پرداخته نشود، مشکلات برقی حل نمی‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس برشنا شرکت گفته است که ارگان های دولتی، پارک های صنعتی جمع مردم، بیش از هشت میلیارد افغانی از شرکت برشنا قرضدار هستند که از جمله دو میلیارد آن تنها مربوط ولایت هرات می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، امان الله غالب، رییس شرکت برشنا گفته است که علاوه بر ادارات دولتی، زورمندان و مردم عادی نیز مبالغ هنگفتی از پول برق خود را پرداخت نکرده اند، به عنوان مثال یکی از پارک های صنعتی در کابل بیش از ۶۰ میلیون افغانی از برشنا قرضدار است. این درحالی است که به گفته غالب، صاحبان این پارک، برق با کیفیت و قوی نیز توقع دارند.

وی تأکید کرد که شرکت برشنا نمی تواند صرفیه برق را از مردم و به خصوص ارگان های دولتی به زور اخذ کند، بنابر این لازم است در قدم اول خود مردم انصاف داشته باشند و در ضمن امنیت و پولیس، به ما نیز کمک کنند تا این مشکل حل شود.

او با بیان این که از هر طریق ممکن باید پول صرفیه برق به موقع جمع آوری شود، افزود: "تا زمانی که پول شرکت پرداخت نشود، نه مشکلات برق در کشور حل می شود و نه هم به خودکفایی می رسیم، زیرا پول جمع آوری شده در کمیت و کیفیت انرژی تعیین کننده است".

این درحالی است که شهرکابل پایتخت افغانستان در حال حاضر با کمبود بیش از صد میگاوات انرژی برق رو برو بوده و مردم به خصوص صنعت کاران صدمات زیادی از ناحیه می بینند.

او تأکید کرد که اگر ما دو هزار میگاوات تولید برق داخلی داشته باشیم تا سال دو هزار و بیست، تمام مشکلات برق افغانستان حل می شود، اما کمبود برق کابل تا سال دو هزار و ۱۸ و رسیدن لین پنجصد کیلوولت ترکمنستان حل خواهد شد.

مسوول شرکت برشنا همچنان تأکید کرد: "ما در مبارزه با فساد مصصم هستیم و به زورمندان هرگز گردن نمی نهیم و افراد فاسد را به مرکزعدلی وقضایی معرفی کرده و اصلاحات عمده را به وجود می آوریم".

در عین این که پول هنگفتی از شرکت برشنا بالای مردم و ارگان های دولتی باقی مانده است، اما مسوولین این شرکت تأکید دارند که مطابق برنامه و پلان از پیش طرح شده، به همکاری حکومت، کمیته یی را معین کرده اند تا اگر کسی تا یک سال مصارف برق خود را پرداخت نکرده باشد، به دادگاه معرفی و ممنوع الخروج گردد.

انجنیر غالب یک بار دیگر تأکید کرد که اگر دولت و مردم با شرکت برشنا همکاری کنند تا پول صرفیه برق درست جمع آوری شود، افغانستان محتاج پول دونرها نخواهد بود و در عین حال می توانیم با بودجه داخلی به سرعت به سوی خودکفایی پیش برویم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала