تلاش آمریکا به بهبود روابط اشرف غنی و " شورای ائتلاف برای نجات افغانستان" برای چیست؟

© عکس از صفحه عطا محمد نورعطا محمد نور
عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که شکاف دولت اشرف غنی با محمد محقق، عطامحمد نور و دوستم افزایش یافته اما برخی منابع می‌گویند که آمریکا برای بهبود روابط دولت و این ائتلاف وارد عمل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تسنیم ،رهبران شورای ائتلاف برای نجات افغانستان که در دولت نیز حضور دارند در نشست‌های مهم ریاست جمهوری این کشور پیش از این شرکت نمی‌کردند و دولت اشرف غنی و اعضای این ائتلاف در ماههای اخیر بارها علیه یکدیگر خط و نشان کشیدند.
با این حال، نزدیکان رهبران ائتلاف شمال به «تلویزیون یک» گفته‌اند که برای بهبود روابط دولت و اپوزیسیون، سفارت آمریکا وارد عمل شده است و به این دلیل «محمد محقق» معاون دوم عبدالله و همچنین «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان تمایل به نشست‌های کابینه یافته‌اند.
«عنایت الله بابر فرهمند» رئیس دفتر جنرال دوستم اظهارداشت که محمد محقق و صلاح الدین ربانی بر اساس خواسته مداوم سفارت آمریکا آماده هستند تا در نشست‌های مهم کابینه و شورای امنیت ملی این کشور شرکت کنند تا دولت آسیب نبیند.
از سوی دیگر، روابط تیره رئیس اجرایی دولت افغانستان و عطا محمد نور والی بلخ نیز بهبود یافته و قرار است عبدالله عبدالله بزودی به شهر مزارشریف در شمال افغانستان سفر کند.
گفته می‌شود که هفته گذشته نیز برخی از چهره‌های نزدیک به عطا محمد نور با عبدالله دیدار کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала