بازپرسی اف بی آی از کارمند اسبق اسپوتنیک

© Sputnik / Konstantin Chalabovبازپرسی اف بی آی از کارمند اسبق اسپوتنیک
بازپرسی اف بی آی از کارمند اسبق اسپوتنیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده امریکا در چوکات تحقیقات درمورد اینکه گویا آژانس خبری اسپوتنیک به عنوان یک سازمان تبلیغاتی روسی فعالیت می‌کند، یک کارمند اسبق اسپوتنیک را مورد بازپرسی قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سایت انترنتی یاهو نیوز با استناد بر منابع مشخص‌ناشده خبر داده است که اداره تحقیقات فدرال امریکا (FBI) از اندریو فاینبرگ، کارمند اسبق آژانس خبری اسپوتنیک بازپرسی و تحقیقات نموده است.

چنانکه در گزارش آمده است، اف بی آی همچنان به نوشته‌های فاینبرگ از آژانس اسپوتنیک و جوزف جون فیوندا، کارمند اسبق یک آژانس واشگتنی، دسترسی یافته است.

قبل از این، مجلس نمایندگان امریکا طرح قانونی را به بررسی گذاشت که مطابق با آن روند ثبت مأموران خارجی  تغییر می کند. این سند توسط وزارت عدلیه امریکا به اجرا گذاشته می شود که اداره تحقیقات فدرال در ترکیب آن فعالیت می کند. بدین ترتیب اختیارات مکمل امکان نظارت بر سازمانی را فراهم می سازد که  "از راه غیر قانونی" سعی می کنند بر فرایندهای سیاسی در کشور تأثیر بگذارند. 

به گفته‌ی میندیا گاواشلی، سردبیر آژانس اسپوتنیک — امریکا (Sputnik-USA)، اداره تحقیقات فدرال امریکا در جریان دو شبانه روز به مکتوب رسمی درمورد اینکه آیا اف بی آی علیه آژانس تحقیقات را آغاز نموده یا خیر، جواب نداد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала