هشدار کوریای شمالی: آمریکا بهای سنگینی را بابت زبان "نیکی هیلی" پرداخت خواهد کرد

© REUTERS / KCNAЛидер КНДР Ким Чен Ын рассматривает карту
Лидер КНДР Ким Чен Ын рассматривает карту - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیونگ ‌یانگ در واکنش به درخواست نماینده آمریکا در سازمان ملل برای تحریم فروش نفت به کوریای ‌شمالی اعلام کرد که واشنگتن بهای سنگینی را بابت زبان هیلی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، کوریای شمالی روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا بابت اظهارات "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه کوریای شمالی و درخواستش برای افزایش تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ بهای سنگینی خواهد پرداخت.
خبرگزاری کوریای ‌شمالی به شدت از اظهارات هیلی در فشار به سازمان ملل برای تحریم فروش نفت به پیونگ‌یانگ در پی آزمایش هسته‌ای هفته پیش این کشور انتقاد کرد.
در بیانیه کوریای ‌شمالی آمده است: دولت ایالات متحده مجبور به پرداخت هزینه ای سنگین برای زبان هیلی خواهد شد.
آمریکا روز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است که خواستار برگزاری نشستی در روز دوشنبه است تا درباره پیش نویس قطعنامه تحریم های بیشتر علیه کوریای شمالی به خاطر آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور، رای گیری انجام شود.
آمریکا از شورای امنیت خواسته است تا تحریم نفتی را علیه کوریای شمالی اعمال کند، صادرات منسوجات این کشور را ممنوع کرده و مانع از استخدام نیروی کار کوریای شمالی در کشورهای خارجی شود. در متن پیش نویس قطعنامه جدید، آمریکا خواستار توقیف اموال و دارایی های رهبر کوریای شمالی و ممنوعیت سفر علیه وی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала